مسئولان قرآن را محور طرح‌های اجرایی قرار دهند
کد خبر: 3672710
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

مسئولان قرآن را محور طرح‌های اجرایی قرار دهند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اگر این باور به وجود آید که چینش تمام طرح‌ها در شهرداری، کار و کارگر، دانشگاه، مدارس و... بر محور قرآن باشد فضای تمام جامعه علیرغم تخصصی بودن، قرآنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان که امروز، 23 آذرماه به میزبانی دارالقرآن تفرش و با حضور 150 حافظ قرآن بالای 15 جزء برگزار شد گفت: فضای جامعه صرف پرداختن به قرائت قرآنی نمی‌شود مجموعه زندگی باید بر مبنای قرآن حرکت کند.

وی تصریح کرد: وقتی صحبت از فضای قرآنی می‌شود یعنی همه جا از جمله دانشگاه، مدارس، تریبون نماز جمعه، حوزه و... باید قرآنی شود، چه اشکالی دارد اساتید، فضای کلاس را با بیان حدیث و آیات قرآن، دینی کنند. کار قرآنی باید تخصصی‌تر و فنی‌تر پیش رود. فضای قرآن و کلاس‌ها باید مهربان‌تر شود تا نوجوان و کودک انگیزه حضور پیدا کند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: فضای کمی استان باید قرآنی‌تر از قبل شود، استعدادها شناسایی و تمام برنامه‌ها با دید ویژه کار شود تا کمیت مطلوب قرآنی حاصل شود در استان بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر زندگی می‌کنند اما چند درصد آنها قرآنی هستند؟

وی اضافه کرد: هر چه جمعیت بیشتری در حوزه قرآن فعالیت کنند فضای معنوی استان متحول‌تر می‌شود اگر فضای حاکم بر جامعه معنوی‌تر باشد انگیزه‌های مکتبی و دینی افزایش پیدا می‌کند فضای کار تخصصی قرآن باید افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: ضرورت دیگر این است که بانوان و برادران در سطح استان به فضای عملی قرآنی نزدیک شوند حفظ قرآن بسیار مهم است و باید افزایش پیدا کند اما عمل به قرآن در جای جای زندگی نیز باید مورد توجه قرار گیرد تمام برنامه‌ها باید حول محور قرآن باشد آیات به فرمول زندگی تبدیل شوند محله‌ها به فضای اخلاقی و امانتداری آراسته و این شاخصه در همان منطقه گسترش یابد تا به مرور در مناطق دیگر پیدا کند.

حجت‌الاسلام قربان‌پور گفت: استان مرکزی ظرفیت خوبی در حوزه قرآن دارد تجربه نشان داده فضای فعلی برای کارهای بزرگ فراهم است کافی است قدم برداریم تا مسئولان حمایت کنند برای نوجوان باید از دوران طفولیت در سنین مختلف برنامه‌های قرآنی تنظیم شود.
وی بیان کرد: اگر این باور به وجود آید که چینش تمام طرح‌ها در شهرداری، کار و کارگر، دانشگاه، مدارس و... بر محور قرآن باشد فضای تمام جامعه علیرغم تخصصی بودن، قرآنی می‌شود. قاریان و حافظان تجربیات را به برنامه تبدیل کنند و در بطن جامعه بسط دهند.

captcha