گزارشی از نشست ظرفیت‌های پیشرفت ایران
کد خبر: 3672731
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

گزارشی از نشست ظرفیت‌های پیشرفت ایران

گروه دانشگاه: در نشست ظرفیت‌های پیشرفت ایران در یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت، تعداد 9 مقاله و یک پایان‌نامه ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در نوبت بعدازظهر یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت که امروز پنج‌شنبه، 23 آذرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، نشستی با عنوان «ظرفیت‌های پیشرفت ایران» برگزار شد.

در این نشست که با حضور آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس نبوی، حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد داوودی پور و ناصر الهی به عنوان هیئت رئیسه نشست برگزار شد، تعداد ۹ مقاله و یک پایان‌نامه ارائه شد.

«فهم هنجاری از توسعه؛ واکاوی نسبت اخلاق و سیاست در نظریه‌های توسعه»، «نقش خانواده در اقتصاد مقاومتی» از جمله تعدادی از عناوین مقاله‌های ارائه شده در این نشست بود.
همچنین سمانه منصوری به ارائه پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد خود با عنوان «بومی‌سازی اقتصاد تاب‌آور، مطالعه‌ای در برنامه‌ریزی رفاه اجتماعی» پرداخت.

در ادامه چیت‌چیان، به ارائه مقاله خود با عنوان «الگوی مدیریت فکر در روند توسعه نظام علوم پزشکی کشور با رویکرد به طب‌های مکمل» پرداخت و در بیان چالش‌های پیش‌روی پیشرفت طب‌های غیر رایج گفت: عوام زدگی، عدم طی مسیر علمی، عدم پشتیبانی‌های ساختاری، بودجه و منابع انسانی از جمله این چالش‌ها هستند.

در ادامه، محمدحسین نویدادهم به ارائه گزارشی پیرامون حلقه فکری فرهنگ و سیاست در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخت و نیز محسن کاویانی، شاعر آیینی به غزل‌خوانی شعری با مضمون ادبیات پیشرفت پرداخت.

در پایان نیز حجت‌الاسلام نبوی طی سخنانی به ارزیابی پیرامون این کنگره پرداخت و گفت: ما در ادبیات پایه بحث پیشرفت، ۵ الی ۶ سال است زیاد کار کردیم که دیگر کافی است.

وی با بیان اینکه این بحث‌ها باید به سمت حل مشکلات برود و به مسائل پاسه دهد، عنوان کرد: نقش فضای عمومی مردم در پردازش مقالات‌ خالی است و کم دیده می‌شود. اگر این بحث‌ها مانند حرکت در میان فرهنگ شکل نگیرد و همه ارگان‌ها، گردن یکدیگر بیاندازند، کاری از پیش نمی‌بریم.

نبوی افزود: جامعه ما حرکت از بالا را نمی‌پذیرد، اگر قرار است از این کنگره‌های سالیانه حرکتی انجام دهیم، لازم است این حرکت‌ها خود پیشرفت کنند و این کنگره پیشرفت کند و با علوم دانش‌بنیان و با کار سنگین و مطالعات قوی امکان‌پذیر است، در این صورت چرخه‌ای تعریف می‌شود که مولد خواهد بود.

یادآور می‌شود یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت در دو نشست صبح و بعدازظهر و در 3 محور «ظرفیت‌های پیشرفت ایران»، «چالش‌ها و موانع پیشرفت ایران» و «افق‌های پیشرفت ایران»، با ارائه تعدادی مقاله و پایان‌نامه به کار خود پایان داد.

کنگره پیشگامان پیشرفت به همت مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با محوریت «جوانان، ظرفیت‌ها، افق‌های پیشرفت و موانع پیشرفت ایران»، امروز ۲۳ آذرماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

captcha