کشاورز ابرکوهی قرآن دست نویس خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرد
کد خبر: 3672733
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱

کشاورز ابرکوهی قرآن دست نویس خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرد

گروه فعالیت‌های قرآنی: کشاورز کاتب از روستای مریم آباد ابرکوه، دو قرآن دست نویس خود را به دفتر رهبری و آستان قدس رضوی، تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، سرو ابرکوه نوشت: احمد یوسفیان حدوداً 63 ساله کشاورزی از روستای مریم آباد شهرستان ابرکوه، دو هفته پیش اوایل آذرماه سال جاری، دومین قرآن دست نویس خود را به آستان قدس رضوی اهداء کرد.

یوسفیان با شش کلاس تحصیلات نظام آموزشی قدیم، در خصوص جزئیات این خبر در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، اظهار کرد: حدود شش سال پیش رونویسی از قرآن کریم را با کتابت سوره حمد آغاز کردم.

وی گفت: چون هیچ کتابی بهتر از قرآن و کلام خدا وجود ندارد، همین موضوع انگیزه ای برای نوشتن بود. قصدم کتابت کل قرآن نبود ولی کم کم به مرور زمان متوجه شدم بیش از نیمی از قرآن را نوشته ام و عشق و علاقه عجیبی برای ادامه کار در وجودم شعله ور شده است.

کشاورز ابرکوهی بیان کرد: از صبح تا شب را در مزرعه مشغول کشاورزی بودم و شب ها پس از کمی استراحت و رفع خستگی، دست به قلم می شدم. به طور تقریبی هر شب بین 5 الی 6 صفحه از قرآن را رونویسی می کردم و اینقدر برایم جذاب و دلنشین بود که دلم راضی نمی شد، سریع کار نوشتن را تمام کنم.

یوسفیان با تأکید بر اینکه کار نوشتن قرآن، خستگی فعالیت های روزانه را از تنم بیرون می کرد، افزود: پس از گذشت یک سال اولین قرآن را رونویسی کردم و آن را به واسطه حجت الاسلام شیخ محمد حسین فلاح زاده کارشناس برنامه تلویزیونی زلال احکام، به دفتر مقام معظم رهبری اهداء کردم.

کاتب قرآن از روستا مریم آباد عنوان کرد: این دو جلد قرآن مجید را با دو خط معمولی و عثمان طه به ترتیب در تعداد هزار و 33 صفحه و 604 صفحه A4 ، هر کدام را در طول یک سال ابتدا با قلم جوهری و سپس با قلم های شش سر، نوشتم و در حال حاضر کپی آنها نزد خودم است.

وی گفت: باید زیاد دقت می کردم که اعراب گذاری کلمات جابجا نشود که معنای آن تغییر کند و مفهوم کلام خدا معکوس شود. لذا گاهی بیش از 5 بار هر کلمه قرآن را نگاه می کردم. خطاهای نوشتاری و غلط های املایی که بارها پس از نوشتن دو صفحه کامل پشت و رو، بعضاً در آخرین خطوط رخ می داد، ذره ای از اشتیاق مرا کم نکرد و دلسرد نشدم.

یوسفیان ضمن بیان اینکه قرآن دریایی از انواع نعمت ها است که هر چقدر از آن استفاده کنیم، کم نمی شود، تأکید کرد: اثرات معنوی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و رفتاری کتابت کلمات، آیات و سوره های قرآن را در زندگی خود و فرزندانم به وضوح حس می کنم و شاهد هستم که خیلی های آن قابل بیان کردن نیست.

وی اذعان کرد: برای رونویسی هر یک از قرآن ها 2 هزار ساعت زمان صرف کردم و در طول این مدت برکاتی از جمله سلامتی جسمی و نشاط روحی، درک بهتر سخنان خطیبان و عالمان، زیارت خانه خدا، عتبات عالیات و مشهدالرضا (ع)، خوش خط نوشتن، درک معنای واقعی وقت طلا است و... نصیبم شد.

کاتب ابرکوهی به مسئولان پیشنهاد کرد: جهت بیشتر مأنوس شدن مردم با قرآن، آموزش نوشتن آن را از دوران کودکی در افراد شروع کنند. نظام آموزشی مجموعه ای است که با دانش آموزان از 7 سالگی تا رسیدن به بالاترین درجات علمی، در ارتباط است و می تواند با اجرای برنامه های متنوع این امر را در آنها نهادینه کند.

یوسفیان با بیان روایاتی از فضایل کتابت قرآن تصریح کرد: چرا که نوشتن به تدریج همراه با ترجمه و تفسیر، جهت یادگیری، حفظ، عبرت گرفتن از داستان ها و الگو قرار دادن آن در مراحل مختلف زندگی روزمره و اثرات در زندگی پس از مرگ، موثر خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه قرآن کتابچه راهنمای زندگی دنیوی و اخروی است که باید به انسان ها آموزش داده شود، گفت: از خدا می خواهم که به همه ما توفیق دهد با عمل به دستورات قرآن، مسیر سعادت را طی کنیم و لحظه ای ما را به خود وامگذارد.

captcha