دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با خانواده شهید امیر سرلشکر فروزنده
کد خبر: 3672752
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

دیدار نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با خانواده شهید امیر سرلشکر فروزنده

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به همراه معاون سیاسی و امنیتی استاندار و تعدادی از فرماندهان ارتش و قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا با خانواده شهید امیر فروزنده دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز،  به همراه «رحیم شهرتی فر» معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی و تعدادی از فرماندهان ارتش و قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدا روز پنجشنبه 23 آذرماه  با خانواده شهید امیر فروزنده دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، در این دیدار گفت: شهید امیر سرلشکر فروزنده فرماندهی ولایتمدار بود، فقدان امیر سرتیپ رحمان فروزنده، فرمانده دلاور لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان ضایعه‌ای بزرگ برای ارتش است.

وی افزود: این شهید عالی مقام در راه اقتدار نظام در رزمایش بزرگ جنوب که تحت نظارت ستاد کل نیروهای مسلح در جریان بود، به هنگام مراجعت به تبریز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه تبریز، گفت: این شهید بزرگوار، فرماندهی مدیر و مدبر، شجاع، متدین، ولایتمدار، پرتلاش و دارای حسن سلوک و مدارج عالی علوم دفاعی بود.

وی اضافه کرد: بدون تردید فقدان وی که از سال ۱۳۶۰ به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در‌آمده و مدارج مختلف فرماندهی را طی کرده بود، برای ارتش همیشه سرافراز جبران‌ناپذیر است.

شهید امیر سرلشکر فروزنده، ۷ سال پیش در رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش در جنوب کشور، به همراه دیگر همرزمش سروان اوردیخانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید فروزنده از جمله یادگاران هشت سال دفاع مقدس است که به مدت ۱۳۸ ماه در جبهه‌های حق علیه باطل در عملیات‌های والفجر ۸ ، کربلای ۶ ، عملیات شرهانی، نصر ۶ و عملیات مرصاد حضور داشت و در عملیات‌های شرهانی و کربلای ۶ و عملیات پدافندی فکه ، بارها مجروح و به مقام شامخ جانبازی نائل آمده بود.

 

captcha