دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامتان بین‌المللی شود
کد خبر: 3672771
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامتان بین‌المللی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی خواستار اقدام برای بین‌المللی شدن دبیرخانه سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان که شب گذشته، 23 آذرماه در سالن همایش‌های مجتمع آفتاب ولایت مشهد برگزار شد، عنوان کرد: در نظام تعلیم و تربیت نیازمند کلید واژه «قنات» شامل واژگان قرآن، نماز، امام‌شناسی، توسعه فرهنگ ایثار، شهادت و ... هستیم زیرا به لحاظ لغت‌شناسی واژه «قنات» وقتی آب از دل زمین در مکانی به هم پیوست پیدا می‌کند در نقطه ای به دل زمین می‌جهد و برای دشت طراوت، شادابی و شکوفایی به ارمغان می‌آورد.
حسینی با بیان اینکه هرکس به جریان قرآنی بپیوندد، پیروز خواهد شد، تصریح کرد: 17 هزار و 300 شرکت‌کننده از اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد که در این رقابت‌ها شرکت کردند، پیروز هستند، اما باید در کنار قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی را هم به جریان «قنات» اضافه کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مسابقات مدهامتان باعث طراوت فعالیت‌های قرآنی می‌شود، ابراز کرد: با برگزاری این مسابقات 131 رویداد دینی، فرهنگی و هنری را در مشهد 2017 در سطح بین‌المللی رقم زده‌ایم.

captcha