آخرین آمار از شهدا و زخمی‌های انتفاضه سوم فلسطین
کد خبر: 3672797
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

آخرین آمار از شهدا و زخمی‌های انتفاضه سوم فلسطین

گروه بین‌الملل: تظاهرات مردم مناطق مختلف فلسطین در اعتراض به تصمیم ترامپ دیروز نیز ادامه پیدا کرد و انتفاضه سوم فلسطینی‌ها تاکنون 6 شهید و بیش از 2000 زخمی برجای گذاشته است.

آخرین آمار از شهدا و زخمی‌های انتفاضه سوم فلسطین
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در ادامه اعتراضات به تصمیم ترامپ در مورد قدس، دیروز پنجشنبه مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه صحنه درگیری فلسطینیان با اشغالگران صهیونیست بود.

در درگیری های روز گذشته کرانه باختری دست‌کم 40 فلسطینی به ضرب گلوله‌های جنگی و پلاستیکی زخمی شده و یا بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.

همچنین در حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان معترض در نوار غزه هم 25 فلسطینی زخمی شدند.

لازم به ذکر است که تاکنون در اعتراضات به تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، 6 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

تظاهرات هزاران نفر در یونان در حمایت از قدس و فلسطین

ده‌ها هزار نفر نیز روز گذشته در آتن ـ پایتخت یونان ـ تظاهرات کرده و تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

 این تظاهرات به دعوت اتحادیه کارگران یونان و مقابل سفارت آمریکا در آتن برگزار شد.

تظاهرات کنندگان پرچم‌های فلسطین را بدست گرفته و شعارهایی در محکومیت تصمیم ترامپ سردادند.


آن‌ها ضمن تاکید بر حق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل خویش در مرزهای سال 1967 به پایتختی قدس شرقی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کرده و خواستار پایان اشغال فلسطین و ظلم و ستم در حق فلسطینیان شدند.


در این تظاهرات، دبیرکل حزب کمونیست یونان، رهبران اتحادیه کارگران این کشور و بسیاری از فعالان و حامیان فلسطین حضور داشتند.


قرار است امروز جمعه نیز تظاهراتی دیگر به همین منظور با حضور هزاران نفر در آتن برگزار شود/.

captcha