برگزاری همایش مد و لباس کشورهای اسلامی در مشهد
کد خبر: 3672799
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
سال 97 صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش مد و لباس کشورهای اسلامی در مشهد

گروه فرهنگی: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از برگزاری همایش طراحان مد و لباس کشورهای اسلامی سال آینده در مشهد خبر داد و عنوان کرد: به عقیده ما مد و لباس یک رسانه است و نوع پوشش ما هویت اسلامی و ایرانی و فرهنگ ما را به سایر کشورهای جهان اسلام و کشورهای غیراسلامی معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نشست تخصصی طراحان مد و لباس کشور های اسلامی، شب گذشته، ۲۳ آذرماه، با حضور اساتید بین‌المللی مد و لباس از کشور مصر، حسام حنفی احمد محمود و احمد کمال محمد سید احمد و اساتید برگزیده مد و لباس خراسان رضوی در  هتل میثاق مشهد برگزار شد.

برگزاری همایش مد و لباس کشورهای اسلامی در مشهد

در ابتدای نشست، افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از برگزاری همایش طراحان مد و لباس کشورهای اسلامی سال آینده در مشهد خبر داد و عنوان کرد: به عقیده ما مد و لباس یک رسانه است و نوع پوشش ما هویت اسلامی و ایرانی و فرهنگ ما را به سایر کشورهای جهان اسلام و کشورهای غیراسلامی معرفی می‌کند.

وی افزود: استان خراسان رضوی و شهر مشهد به برکت وجود امام رضا(ع)، مرکز تجمع بسیاری از هنرها از جمله مد و لباس، هنر طراحی دوخت و تولیدات پوشاک است و این استان خواستگاه طراحان بزرگ مد و لباس است که در مجامع مختلف بین‌‍‌المللی مد و لباس ایران را نمایندگی کرده و فرهنگ و آیین، سنت و ادبیات فرهنگی ما را به دنیا معرفی می‌کنند.

برگزاری همایش مد و لباس کشورهای اسلامی در مشهد

وی با اشاره به پتانسیل بالای استان خراسان رضوی در زمینه تولید پوشاک، اظهار کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی 310 واحد آموزشی یعنی آموزشگاه در حوزه طراحی دوخت و خیاطی وجود دارد و 400 واحد صنفی خیاطی،200 مرکز و واحد مزون و 200 کارخانه تولید پوشاک نیز فعالیت دارند و این پتانسیل می‌تواند بخشی از زنجیره اقتصادی در کشورهای جهان اسلام باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با توجه به تعداد 57 کشور در جهان اسلام که یک سوم جمعیت جهان را به خود اختصاص داده است، اقتصاد پوشاک کشورهای اسلامی می‌تواند در دست خود این کشورها قرار بگیرد، اظهار کرد: با برگزاری همایش و جشنواره طراحان مد و لباس در کشورهای اسلامی می‌توانیم این فرصت را فراهم کنیم که طراحان لباس در کشورهای اسلامی در کنار هم قرار بگیرند و از این فرصت برای پویایی اقتصاد در کشورهای خودشان در حوزه مد و لباس استفاده کنند.

در ادامه این نشست، عباس صدری، رئیس دفتر منطقه‌ای آیسسکو در ایران با بیان به اینکه ما هویت اسلامی و ایرانی داریم و در کنار هویت اختصاصی خود یک هویت مشترک با کشورهای اسلامی نیز داریم، عنوان کرد: اگر طراحان مد و لباس بتوانند هم هویت مشترک و هم هویت اختصاصی ما را در طراحی خود در نظر بگیرند، موفق خواهند بود چراکه می‌گویند لباس اتحاد یک ملت و امت است و ما در آیسسکو تأکید بر اشتراکات فرهنگی و نزدیک شدن فرهنگ‌ها با یکدیگر داریم.

محمد کاظم دبیری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در ادامه، با تأکید برهم‌افزایی بخش‌های مختلف تولید پوشاک درعرصه تولید و عرضه پوشاک و مشارکت فعال بخش خصوصی در این حوزه، اظهار کرد: فضای مجازی و فروش اینترنتی امکان دسترسی به مشتریان در نقاط مختلف جهان را به وجود آورده و استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و هنری و تولید انبوده برای کاهش قیمت تمام شده راهکارهای مناسبی است و ما به عنوان اداره فرهنگ و ارشاد که با سازمان‌های دولتی و بین‌المللی در ارتباط هستیم اعلام آماگی می‌کنیم که در این حوزه همکاری داشته باشیم.

در پایان نشست به اساتید بین‌المللی از کشور مصر و ندا عظیمی، طراح مد و لباس از ایران نشان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اهدا شد.

captcha