نشست سیر آرمانخواهی و آرمانگرایی در اندیشه دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد
کد خبر: 3672811
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی؛

نشست سیر آرمانخواهی و آرمانگرایی در اندیشه دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گروه اجتماعی: به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی و با مشارکت معاونت فرهنگی دانشگاه ارومیه؛ نشست سیر آرمانخواهی و آرمانگرایی در اندیشه دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی ، حجت الاسلام دکتر جباری معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه در این نشست که عصر دیروز با اشاره به اینکه هویت دانشجویی امروز در اصل یک تکاپوی علمی و فکری زنده و پویا در جهان امروز با سرمایه عظیم فرهنگ اسلامی و روحیه انقلابی است اظهار کرد:انقلابی بودن دانشجو به معنای تحول آفرین بودن بر اساس آرمانهای بلند اسلامی است .

وی افزود:انقلابی بودن دانشجو بدین معناست که دانشجوی حقیقت جو و عدالت طلب راضی به وضع موجود نیست و نمی خواهد رسوب و رکود کند و به افقهای بلند می نگرد و پیوسته با انتظارات زیادی که از خود و تلاشهای خود دارد در حال مقایسه موفقیت خودش و کشورش با سایر کشورهاست.

این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد: دانشجوی عدالت خواه امروز فقط به توسعه و پیشرفت نمی اندیشد او بیشتر از این که یک جامعه و انسان مدرن داشته باشیم دغدغه انسانیت و اخلاق و ادب و معنویت را هم دارد .

معاون فرهنگی دانشگاه ارومیه گفت:دانشجو نسبت به بسیاری از قشرهای دیگر وارسته تر و حق جوتر و صریح تر است و حقایق تلخ را به راحتی درک و بیان می کند تا با شجاعت و همت به شرایط بهتری از تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه برسیم و این همان گمشده امروزی ماست و چنانکه رهبری معظم انقلاب هم بیان کرده اند ما در ساخت دولت و نظام اسلامی موفقیت های نسبی خوبی داشته ایم اما در تحقق بخشی به فرهنگ اسلامی در فضای ارتباطات اجتماعی و سبک زندگی امروزی هنوز موانع بیشمار داریم .

حجت الاسلام جباری با اشاره به اینکه دانشجوی عدالت جو و حق طلب امروز اسیر جناح های سیاسی نیست و خود آگاهی دانشجوی امروز و درکی که از مسائل جامعه و جهان خود دارد بسیار فراتر از چارچوبهای تنگ جناحی است افزود: دانشجوی حق جوی امروز هرگز نمی تواند آینده روشن خودش را فدای منافع و‌ شادی های مقطعی کند در عین حال که نشاط و شادی و روحیه قوی و خستگی ناپذیری جزء مشخصات اصلی شخصیت اوست.

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه تاکید کرد:دانشجوی امروز باید بداند که در کجای تاریخ و‌کدام مقطع از جغرافیای جهان ایستاده و‌ برای قدم زدن در مرزهای دانش بشری و فراتر رفتن از چارچوبهای بی رمق علمی و فکری موجود ، چه رسالت سنگینی بر عهده دارد .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)؛ جلسه به صورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان و سخنران ادامه یافت.

 

captcha