اعتراض اساتید و طلاب حوزه علمیه مركزی شیراز به هتك حرمت حرم سوم در نمایشگاه گردشگری
کد خبر: 3672812
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰

اعتراض اساتید و طلاب حوزه علمیه مركزی شیراز به هتك حرمت حرم سوم در نمایشگاه گردشگری

گروه اجتماعی: در پی وقوع حواشی و ناهنجاری‌های به وجود آمده در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در شیراز، اساتید و طلب حوزه علمیه مركزی بیانیه اعتراض‌آمیزی صادر كردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پی وقوع حواشی و ناهنجاری‌های به وجود آمده در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس كه طی روزهای 19 تا 22 آذرماه در شیراز برگزار شد، جمعی از علما، اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه شیراز اعتراض كردند.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و بعضاً در حین برگزاری نمایشگاه، حركات ناموزون و رقص‌های محلی مختلط زن و مرد اقوام مختلف و ناهنجاری‌های اجتماعی انجام شد كه این مسئله با توجه به تضاد این ناهنجاری‌ها با جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) و لزوم حفظ حرمت این جایگاه، اعتراض متدینین و علما و طلاب را در پی داشت.
در این راستا، مدیریت، اساتید و طلاب حوزه علمیه مركزی شیراز بیانیه‌ای صادر كردند كه به شرح زیر آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«وَإِذَا رَأَیتَ الَّذِینَ یخُوضُونَ فِی آیاتِنَا فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ حَتَّى یخُوضُوا فِی حَدِیثٍ غَیرِهِ...؛ و چون ببینى كسانى [به قصد تخطئه] در آیات ما فرو مى ‏روند از ایشان روى برتاب تا در سخنى غیر از آن درآیند...» (آیه 68 سوره انعام)
هتک حرمت فرامین الهی در سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام، سناریوی نخ‌نما شده عده‌ای غافل بوده که هدفی جز تضعیف باورهای عمیق دینی جامعه را دنبال نمی‌کنند.
به نمایش درآمدن صحنه حرام در نمایشگاه گردشگری پارس در شهر شیراز، شهر عاشقان خاندان ولایت و رسالت، در جوار حرم احمدبن موسی علیهماالسلام، حرم سوم اهل بیت در ایران، موجبات جریحه‌دار شدن احساسات مردم متدین و خانواده‌های معظم شهدا را فراهم نمود.
با اعلام تاسف شدید و محکومیت این اقدام هنجار شکنانه، از مسئولین امر، برخورد جدی وقانونی با مسببان این گونه رفتارهای ناشایست را خواستاریم.

مدیریت، اساتید و طلاب حوزه مرکزی شیراز

captcha