هشدار عضو مجلس خبرگان به رفتارهای خلاف شأن اسلامی در نمایشگاه گردشگری پارس
کد خبر: 3672813
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹

هشدار عضو مجلس خبرگان به رفتارهای خلاف شأن اسلامی در نمایشگاه گردشگری پارس

گروه اجتماعی: پس از انتشار تصاویر و گزارش‌های نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس در فضای مجازی از برخی از رفتارهای هنجارشكن و مغایر با احكام دینی، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، عضو مجلس خبرگان رهبری نامه‌ای به مدیركل میراث فرهنگی فارس نوشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پی بروز ناهنجاری‌ها و رفتارهای مغایر با احكام دینی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس كه طی روزهای 19 تا 22 آذرماه در شیراز برگزار شد، آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همانند سایر علما و طلاب سومین حرم اهل بیت(ع) اعتراض كرد و در این راستا نامه‌ای هشدارآمیز به مدیركل میراث فرهنگی این استان نوشت.
در این نامه آمده است:
مدیر کل محترم سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری فارس
جناب آقای امیری
سلام علیکم
با کمال تاسف و اندوه اطلاع یافتم روز سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه در نمایشگاه گردشگری پارس واقع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس، صحنه‌ای حرام به نمایش در آمده که موجبات ناراحتی شدید و جریحه‌دار شدن احساسات علما، مردم متدین و خانواده‌های معظم شهدا را فراهم آورده است.
جای این پرسش است که آیا معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بدون این بی هنری‌ها امکان‌پذیر نیست؟ آیا انجام این گونه حرکات سبک آن هم در سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب، زیبنده سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام در ایران است؟
انتظار می‌رود با مسببان این اقدام زشت و عمدی برخورد فوری و جدی شود و از تکرار این گونه امور هنجار شکنانه جلوگیری به عمل آید.
مردم متدین و شریف فارس منتظر اقدام عاجل حضرتعالی هستند.

با احترام
علی اکبر کلانتری
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

رونوشت :
- دکتر مونسان - رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور
- استاندار محترم فارس

captcha