امروز وظیفه فرهنگی ما در مقابل شهدا فراملی است
کد خبر: 3672819
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
شهردار رشت:

امروز وظیفه فرهنگی ما در مقابل شهدا فراملی است

گروه اجتماعی: نصرتی با اعلام اینکه همه ما در مقابل شخصیت های ارزشی، شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان بدهکار هستیم، متذکر شد: امروز وظایف ما علاوه بر فرهنگی، اسلامی و ملی بودن، بزرگتر و فراملی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، مسعود نصرتی، شهردار رشت روز گذشته، 23 آذر در نشست هم اندیشی با مجمع ایثارگران و جانبازان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، ضمن ابراز امیدواری به انجام کارهای فرهنگی ماندگار توسط این مجموعه، گفت: 3 هزار و 730 عضو جامعه ایثارگران اعضای گلچین یک جامعه و جمعی مقتدر برای حفظ و حراست از ارزش ها و برنامه های نظام هستند.

وی با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس، تصریح کرد: دوران پس از جنگ تحمیلی نمادی از عمران و آبادانی با عزم عمومی بود و امروزه هم مدافعان حرم نقشی اساسی در تداوم این راه داشته اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه انتقادات سازنده است اما صرفا با انتقاد کارها پیش نمی رود، افزود: باید در کنار هم به انتظارات اجتماعی پاسخ مناسبی بدهیم و باید بپذیریم که اهداف مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی و دولتی زمانی محقق می شود که در کنار یکدیگر در صحنه حضور داشته باشیم و با هم افزایی از یکدیگر حمایت کنیم.

نصرتی عنوان کرد: همانطور که در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی پس از آن، دفاع از حرم و تمامی عرصه ها حضور داشته ایم باید در زمینه عمران و سازندگی این شهر و استان نیز قدرتمندانه حضور داشته باشیم.

شهردار رشت تولید درآمد و خلق ثروت را پیش نیاز عمران و آبادانی و رونق فعالیت ها دانست و گفت: در چنین شرایطی می توانیم فضایی مناسب برای جامعه ایثارگران و جانبازان فراهم کنیم.

وی با اعلام اینکه همه ما در مقابل شخصیت های ارزشی، شهدا، ایثارگران و جانبازان و خانواده های آنان بدهکار هستیم، متذکر شد: امروز وظایف ما علاوه بر فرهنگی، اسلامی و ملی بودن، بزرگتر و فراملی شده است.

نصرتی با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه تشکیلات حوزه ایثارگران، خاطرنشان کرد: این تشکیلات به عنوان حلقه واسط مدیریت شهری با جامعه ایثارگران باید تقویت شود و لایحه ای را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر رشت در راستای افزایش تعامل و فعالیت های عمرانی مربوطه ارسال کرده ایم.

محمدحسن عاقل منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در ادامه، با تاکید بر استمرار پیشبرد منطقی امور و هدفمند کردن اقدامات، گفت: تعاملات دو طرفه به گونه ای باشد که گره از مشکلات مردم بگشاییم.

وی از جانبازان به عنوان قهرمانان ملی و از معلمان به عنوان سفیران تعلیم و تربیت با جایگاهی ویژه در کشورهای پیشرفته جهان یاد کرد و ادامه داد: باید فرهنگسازی را از خودمان آغاز کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بر استمرار جلسات هم اندیشی تاکید و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری بیشترین جذب نیروی ایثارگر و خانواده ایثارگران را داشته است.

عاقل منش یادآور شد: طرح عملکرد عمرانی رفاهی جانبازان استان گیلان در دستور کار مدیریت شهری قرار خواهد گرفت.

محمدحسن علیپور، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت نیز، با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز را مدیون خون شهدا هستیم، اظهار کرد: باید با خودباوری و پیروی از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در راستای تحقق اهداف گام برداریم.

captcha