افزایش عوارض خروج از كشور درباره سفرهاى مذهبى قابل پذيرش نيست
کد خبر: 3672820
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
رحیمی:

افزایش عوارض خروج از كشور درباره سفرهاى مذهبى قابل پذيرش نيست

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر گفت: افزایش عوارض خروج از كشور در مورد سفرهاى توريستى و سياحتى كه ميلياردها دلار از سرمايه‏‌هاى كشور را به جيب خارجيان مى‏‌ريزد، كاملا توجيه دارد اما درباره سفرهاى زيارتى و مذهبى مثل اربعين و سفر به عتبات عاليات كه آثار فرهنگى و معنوى بسيار گسترده‌‏اى دارد، اصلا قابل پذيرش نيست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر امروز جمعه 24 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه ابهر سفارش به تقوا را با بیانی از امام حسن مجتبی(ع) آغاز و اظهار کرد: امام می‌فرماید: «و براى دنياى خود چنان كار كن كه گويى هميشه زندگانى خواهى كرد و براى آخرت طورى كار كن كه گويى فردا خواهى مرد و هرگاه بخواهى بدون داشتن فاميل زياد و عشيره عزيز گردى و بدون داشتن سلطنت مانند سلاطين مهابت و بزرگى داشته باشى از ذلت نافرمانى حق تعالى بيرون آى و به سوى عزّت فرمانبرداريش وارد شو».
 
خطیب جمعه ابهردر ادامه به لایحه بودجه 97 اشاره و تصریح کرد: در این که دولت دچار کسری بودجه است و فقط برای امسال طبق فرمایش دست‌اندرکاران 40 هزار میلیارد تومان کسری دارد و بدهی‌های هنگفتی به شهرداری‌ها، بیمه و تامین اجتماعی و... دارد شکی نیست ولذا یقینا به تدبیر خاصی نیاز دارد و همه باید این مشکلات را درک کنیم و دست به دست هم برای حل مشکلات بدهیم. اما در طرف دیگر ماجرا، در لایحه بودجه افزایش هزینه‌های جاری رکورددار است. چرا در افزایش‌هایی که مردم متحمل سختی‌های آن می‌شوند هیچ فشاری را به خود وارد نمی‌کنند.
 
حجت‌الاسلام رحیمی تاکید کرد: چرا در مورد حقوق‌های نجومی، پاداش‌های میلیونی به اعضای هیئت مدیره‌ها و سمینارها ده‌ها میلیاردتومانی بی‌ارزش و کم‌خاصیت، سفرهای پرهزینه خارجی را کم نمی‌کنند و در مورد آنها تدبیر نمی‌کنند. نکته دوم اینکه جایگاه اقتصاد مقاومتی در کجای بودجه قرار گرفته است برای مردم توضیح بدهند نه اینکه توجیه بکنند. نکته بعدی اینکه دولت در بودجه سال آينده عوارض مسافرت‏‌هاى خارجى را به‏ شدت افزايش داده است.
 
وی افزود: عوارض خروج از كشور از ۷۵ هزار ميليارد تومان كنونى به ۲۲۰ هزار ميليارد تومان افزايش شديد يافته است. اين افزايش در مورد سفرهاى توريستى و سياحتى مثل دبى و تركيه و مالزى كه ميلياردها دلار از سرمايه‏‌هاى كشور را به جيب خارجيان مى‏‌ريزد، كاملا توجيه دارد اما درباره سفرهاى زيارتى و مذهبى مثل اربعين و سفر به عتبات عاليات كه آثار فرهنگى و معنوى بسيار گسترده‏اى دارد، اصلا قابل پذيرش نيست.
 
حجت‌الاسلام رحیمی در پایان خطبه به مسئله فلسطین اشاره کرده و گفت: موضوع تصميم ترامپ در به رسميت شناختن قدس شريف به‏عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى، خدمت ناخواسته‏اى بود كه نتيجه اوليه آن ايجاد انسجام و وحدت جهان اسلام و نزديک شدن ملت‌ها حول محور فلسطين و عليه آمريكا و رژيم صهيونيستى است. تصميم ترامپ، اقدام انفعالى و ناشى از عجز و ناتوانى در مديريت تحولات منطقه توسط آمريكا و رژيم صهيونيستى بود كه نتيجه آن مى‏تواند پديد آمدن شكستى مجدد را براى نظام سلطه به‏دنبال داشته باشد و سياست سازش و عادى‏سازى روابط با رژيم صهيونيستى با استناد به تجارب تاريخى و نتايج حاصله در مقابل رويكرد مقاومت، سياستى پوچ و شكست‏خورده است.
captcha