شیراز، میزبان جشنواره هنری جوانان جهان اسلام می‌شود
کد خبر: 3672825
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

شیراز، میزبان جشنواره هنری جوانان جهان اسلام می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری فارس از برگزاری جشنواره هنری «جوانان جهان اسلام» در سه رشته‌ی فیلم، داستان کوتاه و خوشنویسی با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمد کرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری فارس روز گذشته، 23 آذر در جمع خبرنگاران گفت: در راستای پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز در سال 2017، جشنواره هنری «جوانان جهان اسلام» در سه رشته‌ی فیلم، داستان کوتاه و خوشنویسی با حضور هنرمندانی از کشورهای مختلف در این كلان‌شهر برگزار خواهد شد.
وی، زمان برگزاری این جشنواره را روزهای یكشنبه و دوشنبه، 26 و 27 آذرماه جاری اعلام كرد و افزود: در رشته‌ خوشنویسی هنرمندان شرکت کننده از روسیه، آلمان، بوسنی و هرزگوین، آذربایجان، ترکیه، مالزی و ایران شرکت خواهند داشت.
کرم‌اللهی با اشاره به برگزاری کارگاه آشنایی با زیباشناسی حروف فارسی در دو روز برگزاری جشنواره، گفت: در بخش داستان کوتاه، بعد از فراخوان 103 اثر به دبیرخانه رسید که نهایتا 5 اثر به مرحله‌ی نهایی راه یافت که در 2 مرحله داوری شد و 38 اثر در مرحله اول و 5 اثر در مرحله دوم داوری انتخاب شد.
رئیس حوزه هنری فارس گفت: 153 اثر برای شرکت در بخش فیلم کوتاه به دبیرخانه جشنواره رسید که بعد از 2 مرحله‌ داوری 10 اثر به‌عنوان منتخب پذیرفته شد که طی 2 روز برگزاری جشنواره، نمایش داده می‌شود.

captcha