اعتراض اساتید و طلاب حوزه‌های فارس به ناهنجاری‌های نمایشگاه گردشگری همچنان ادامه دارد
کد خبر: 3672834
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷

اعتراض اساتید و طلاب حوزه‌های فارس به ناهنجاری‌های نمایشگاه گردشگری همچنان ادامه دارد

گروه اجتماعی: اعتراض اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه فارس از بروز ناهنجاری‌ها و همچنین هتك حرمت سومین حرم اهل بیت(ع) در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پی بروز ناهنجاری‌ها و همچنین هتك حرمت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی در نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس كه طی روزهای 19 تا 22 آذرماه جاری در شیراز برگزار شد، اعتراضات جامعه اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه فارس و شیراز ادامه دارد.
این اعتراضات در قالب سخنرانی‌های علما و همچنین صدور بیانیه‌های مجزایی از سوی حوزه‌های علمیه مركزی شیراز، معصومیه شیراز، جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس ارائه شده است.
در این راستا جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس بیانیه‌ای به شرح زیر صادر كرد كه به شرح زیر آمده است:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
بیانیه جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بر محکومیت انجام منکر در نمایشگاه گردشگری پارس شیراز
«وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ یدْعُونَ إِلَى الْخَیرِ وَیأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَینْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ؛ و باید از میان شما گروهى [مردم را] به نیكى دعوت كنند و به كار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند» (آیه 104 سوره آل عمران)
هدف اصلی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اجرای احکام نورانی اسلام و تربیت آحاد جامعه در راستای پی‌ریزی تمدن اسلامی و نفی هرگونه فساد و تباهی از سطوح مختلف جامعه است. این هدف مقدسی است که خون‌های پاک شهیدان این مرز و بوم پشتوانه آن است. ولی متأسفانه هنوز غافلانی پیدا می‌شوند که با هزینه بیت‌المال دست به اقداماتی می‌زنند که نتیجه آن جز دور افتادن از آن هدف مقدس نیست. نمونه آن، کار زشت و منکری بود که اخیرا در نمایشگاه گردشگری پارس انجام شد و موجب جریحه‌دار شدن احساسات مردم متدین و شریف شیراز گردید.
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس ضمن محکومیت شدید این کار عمدی و سفیه، خواهان مجازات و برخورد فوری و جدی با عامل یا عاملان آن و جلوگیری از تکرار موارد مشابه می‌باشد.
والسلام علی من اتبع الهدی
جامعه اساتید حوزه علمیه فارس
بنا بر این گزارش، همچنین مدیریت، اساتید و طلاب حوزه علمیه معصومیه(س) شیراز بیانیه‌ای به شرح زیر صادر كردند.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ وَیجَادِلُ الَّذِینَ كَفَرُوا بِالْبَاطِلِ لِیدْحِضُوا بِهِ الْحَقَّ وَاتَّخَذُوا آیاتِی وَمَا أُنْذِرُوا هُزُوًا؛ و پیامبران [خود] را جز بشارت‏ دهنده و بیم‏رسان گسیل نمى داریم و كسانى كه كافر شده‏ اند به باطل مجادله مى كنند تا به وسیله آن حق را پایمال گردانند و نشانه‏ هاى من و آنچه را [بدان] بیم داده شده‏ اند به ریشخند گرفتند» (آیه 56 سوره كهف)
در دورانی که هجمه‌های همه جانبه رسانه‌های بیگانه، اسلام و مقدسات دینی را از هر جهت نشانه رفته‌اند و هر روزه با ترویج شبهات از طریق وسایل ارتباط جمعی سعی در تخریب، تحریف و تضعیف مبانی تفکری کلام شیعی دارند و جهان غرب از طریق وهابیت خبیث با حمایت‌های محیرالعقول از سلفی‌های تکفیری، ایدئولوژی اسلام ناب محمدی(ص) را در سراسر جهان اسلام آماج حملات فرهنگی خود قرار داده‌اند و با طراحی‌های پیچیده و نرم در فضای حقیقی و سایبری به تخریب اذهان و افکار متعالی جوانان این مرز وبوم پرداخته‌اند، اقدام وقیحانه اخیر، توسط برخی از منحرفین فکری در جسارت به ساحت مقدس و منور حضرت احمدبن موسی علیه افضل صلوات‌المصلین؛ موجب جریحه‌دار شدن قلوب شیفتگان و محبین و سایر مردم محترم شیراز و استان گردید.
دفاع از حریم امامزادگان و شخصیت‌های قدسی و اهل بیت عصمت و طهارت و جلوگیری از تخریب ارزش‌ها و مبانی فکری و فرهنگی جهان اسلام امری لازم و ضروری است لذا ضمن انزجار از حرکت سخیف و نابخردانه اخیر برخی عوامل ضد دین از همه مسئولین محترم و مراکز قضایی و انتظامی می‌خواهیم که با دقت در شناسایی این افراد و دست‌های پشت پرده در جهت حفظ حرمت‌ها و رعایت خطوط قرمز در مباحث اعتقادی و ولایی اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه ندهند این نوع رفتارها و هنجارشکنی‌ها در ایمان و استقامت ملت غیور وشهید پرور خللی ایجاد کند.
والسّلام علی من تبع الهدی
مدیریت، اساتید و طلاب حوزه علمیه معصومیه(س) شیراز

captcha