سخنان ابلهانه ترامپ فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام بازگرداند/ ضرورت مسلح شدن ملت فلسطین
کد خبر: 3672836
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
خطیب جمعه تهران:

سخنان ابلهانه ترامپ فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام بازگرداند/ ضرورت مسلح شدن ملت فلسطین

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه سخنان ابلهانه ترامپ باعث شد همه کشورهای اسلامی عکس‌العمل نشان بدهند، گفت: با این اتفاق اولیت و اولویت فلسطین به عنوان مسئله اصلی جهان اسلام به جایگاه خودش برگشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه گره‌ها، مشکلات و مسئولان ناخلف به خاطر گناه است، گفت: نابسامانی در مجاری مدیریتی کشور عکس‌العمل خود گناهان جامعه است. این قانون جامعه‌شناسی را حضرت امام علی(ع) بیان فرموده‌اند.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهید در ادارات، خدا، کار، نشاط، روح خدمت و اکرام مردم حضور داشته باشد از خودتان شروع کنید. همه مشکلات، خصوصا مشکل اقتصاد، با کلید تقوا قابل باز شدن است و این صریح آیات قرآن است که «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَيْهِمْ بَرَكَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ». با خدا زندگی کنیم. خدا با ماست ما هم با خدا باشیم.
صدیقی در ادامه به تحلیل مهمترین مسائل روز پرداخت و گفت: مسئله بسیار حساس جهانی و منطقه‌ای امروز، اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحرانی، بحران‌زده، بی‌اصالت و منفور ایالات متحده آمریکاست که قدس شریف را به عنوان پایتخت رژیم غاصب جعلی کودک‌کش بی‌رحم جلاد بی‌هویت بی‌اصالت صهیونیستی معرفی و بنای انتقال سفارت آمریکا را به قدس شریف اعلام کرده است.
وی با اشاره به سابقه‌دار بودن این مسئله گفت: سازمان ملل در دو قطعنامه، که آن دو قطعنامه هم ظالمانه است و به اسرائیل غاصب هم مشروعیت داده است، که تقسیم اراضی بین فلسطین و اسرائیل را بیان و مصوب کرده، قدس را از ان فلسطینی‌ها و به عنوان شهری اشغال شده توسط صهیونیست‌ها معرفی کرده است اما کنگره آمریکا بعدها تصویب کرد که قدس پایتخت اسرائیل باشد لکن روسای جمهور سابق آمریکا با اینکه از نظر ماهیت فرقی با ترامپ ندارند این کار را انجام ندادند.
صدیقی گفت: روسای جمهور سابق آمریکا شرور بانقاب بودند اما ترامپ شرور بی‌نقاب است. لذا آنها با ملاحظه منافع امریکا مصوبه کنگره را که خلاف قطعنامه‌های سازمان ملل است را عملی نکردند، اما ترامپ از این جهت که داماد صهیونیسم دارد و رئیس‌جمهوریش هم با حمایت صهیونیست‌ها شکل گرفته، منافع ملی و سیاست سرش نمی‌شود و از این جهت موجود واقعا عجیب و غریبی است.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: اگر چه همه روسای جمهور آمریکا استقلالی ندارند و در پس پرده عوامل ثروت و قدرت آنها را به جلو می‌‌اندازند، اما این حرف خطرناک را ترامپ جرئت کرد زیرا به تعبیر ابن سینا «شاخ دارد اما عقل را ندارد» و همین بی‌عقلی برای کشورش و بشریت مشکلات و بحران‌های زیادی را ایجاد کرده است.
وی اظهار کرد: اما «عدو شود سبب خیر اگر خدا بخواهد»؛ ما که موحد و معتقد به مدیریت حضرت حق هستیم، می‌دانیم انقلاب ما براساس فرمان خدا بوده و لذا ملت ما به پیروی از رهبری موحد ما در سابق و لاحق در خط خدا حرکت می‌کند و مشمول آیه «ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» است و دست غیب و امدادهای مرموز الهی را همیشه همراه مقاومت و انقلاب دیده است.
صدیقی عنوان کرد: امروز هم می‌بینیم که دشمنان داعش را درست کرده بودند تا حصار امنی برای اسرائیل غاصب ایجاد کنند و دو کشور سوریه و عراق را تجزیه کنند اما نه تنها به این هدف شیطانی خود نرسیدند بلکه باعث شدند نفوذ منطقه‌ای، احساسی، سیاسی و نظامی ایران در کل منطقه تعمیق شود و هم خطرهای جدیدی با اتحاد کشورهای مختلف اسلامی با تشکیل زینبیون، حیدریون، فاطمیون، نجبا و بسیج رفع شود و یک حلقه مستحکم دفاعی و نظامی ایجاد شود که با این مقدمات زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به همین زودی قطعی و غیر قابل انکار است.
خطیب جمعه تهران یادآور شد: یکی از اهداف شوم دیگری که دشمنان داشتند این بود که کشورهای اسلامی را مشغول خود کنند و جنگ داخلی باعث شود که مسئله فلسطین به عنوان مسئله و اولویت اصلی جهان اسلام، به حاشیه برانند و تا حدی هم رانده بودند، اما حرف ابلهانه ترامپ باعث شد همه کشورهای اسلامی عکس‌العمل نشان بدهند، مردم فلسطین یکپارچه به پا خاستند، انتفاضه سوم آغاز شد، کنفرانس سازمان همکاری اسلامی برگزار شد و قطعنامه‌ها و تصمیمات جهان اسلام منعکس شد و باز اولیت و اولویت فلسطین، که مسئله اصلی اسلام است، در جایگاه خودش قرار گرفت.
وی تصریح کرد: علاوه براین موارد یکبار دیگر انزوای آمریکا در جهان رقم خورد زیرا که خود غربی‌ها و هم‌پیمانان غربی او حرف ترامپ را رد کردند. در سفر نخست‌وزیر بی‌شرم اسرائیل به فرانسه، مقامات فرانسوی به وی اعلام کردند که حرف ترامپ را قبول نداریم و خلاف قطعنامه‌‌های سازمان ملل حاضر نشدند چراغ سبزی به صهیونیست‌ها نشان دهند.
صدیقی عنوان کرد: اینها همه امدادهای غیبی است که انها هر چه تلاش می‌کنند به اسلام ضربه بزنند به سمت خودشان برمی‌گردد و ما قوی‌تر می‌شویم و استکبار امریکا هر روز ضعیف‌تر می‌شود.
خطیب جمعه تهران ابراز کرد: اما انتفاضه جدیدی که شروع شده باید با توصیه هوشمندانه الهی پرچمدار نهضت مستضعفان در غیبت امام زمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، مسلحانه باشد و همه مردم به‌پاخاسته و مظلوم فلسطین مسلح شوند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند.
وی افزود: کشورهای اسلامی نیز نباید به یک قطعنامه بسنده کنند بلکه همه به میدان بیایند و به توصیه ابرمرد قرن ما، سید حسن نصرالله، سفارتخانه‌های اسرائیل را در کشور‌های خود تعطیل کنند و سفرای آمریکا را احضار کنند و یا به سفارش یکی از صاحب‌نظران بزرگ جهان عرب، کشورهای اسلامی کالاهای اسرائیلی و امریکایی را تا رسیدن به حصول مطلوب تحریم کنند تا آمریکا در انزوای سیاسی، اقتصادی و فکری و مورد نفرت جهانی قرار بگیرد و تحت فشار دست از این یاوه‌گویی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌قانونی‌ها بردارد.
صدیقی سپس به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: از بین رفتن علی‌عبدالله صالح از امدادهای الهی بود که شامل حال مردم یمن بود وی یک مهره فتنه‌گر تحت تاثیر عربستان خائن و امارات بود و این نگرانی وجود داشت که فتنه داخلی، قیام اعجاز آمیز مردم یمن را به هم بریزد. اما با کشته شدن این فتنه‌گر مردم یمن منسجم‌تر شدند و امید آن می‌رود که این رژیم سفاک کودک‌کش بیرحم سعودی که نه مسلمان است و نه عرب، به همین زودی به سزای اعمالش برسد.
صدیقی در ادامه به مسئله وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم عمل مطلق نداریم و علم در ادیان الهی وسیله و ابزار است و هم باید مبنا مشخص باشد و هم هدف روشن باشد. قبل از آنکه آمریکایی‌ها و غربی‌ها ما را استعمار کنند و ما را در قالب دانشگاه هم از علم عقب نگه دارند و هم فرهنگ دینی و اخلاق سنتی ما را مخدوش کنند ما خودمان دانشگاهی مانند جندی شاپور و اندیشمندی مانند خواجه نصیر داشتیم.
وی عنوان کرد: ما همه علوم را زیر لوای اسلام و با مبانی دینی و مقاصد اخلاقی و معنوی ترتیب داده بودیم. ابن سینا، خواجه نصیر و دیگر بزرگان ما ریاضیدان، طبیب و ... بودند و در علوم مختلف تجربی سرآمد بودند و علوم اسلامی آنها از قرآن و حدیث گرفته شده بود لذا علمی سالم مثل هسته‌ای صلح‌آمیز بود که خطری برای جایی نداشت و بی‌اخلاقی و بی‌عفتی در آن ورود پیدا نمی‌کرد. در چنین محیطی هنجارشکنی و یاوه‌گویی‌ برخی غرب‌گراها در قالب استاد وجود نداشت.
صدیقی اظهار کرد: انقلاب آمد و در دانشگاه پایگاه زد و علمای ما در مسجد دانشگاه تهران تحصن کردند و دانشگاهیان ما با ریشه هایی که در خانواده‌ها از نظر دینی داشتند کنار علما در این نهضت زیر پرچم ولی فقیه انقلاب کردند و لازم است شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب را دائما به صورت برنامه در بیاورد و دانشگاه‌ها اگر بایستگی‌ها و شایستگی‌ها را از حوزه بگیرند و حوزه نیازهای دانشگاه‌ها را دریافت کند و هم به دانشگاه‌ها مبنا بدهد و هم علوم را هدف‌دار کند قطعا جامعه ما به سرعتی هموار در پیشرفت خواهد رسید و مقاصد عالی خواهد رسید.
بنابراین گزارش، خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه خدا همراه کسانی است که تقوا دارند، گفت: اینها کسانی هستند که زندگی‌شان با محاسبه رضای الهی تنظیم شده است و حریم خدا را نگه می‌دارند.
وی با بیان اینکه پرستش شیطان به اطاعت شیطان است، گفت: هر گاه انسان گناه می‌کند شیطان فرمانده است و انسان نوکر شیطان، لذا حالت ذلتی دارد. زیرا شیطان دشمن خداست و کسی فرمان شیطان ببرد دلیل می‌شود. همان مقدار که مسئولان سیاسی کشورها از شیطان بزرگ اطاعت می‌کنند دلیل ذلت و خواری و زذالت و پستی است. کسی نباید از شیطان بزرگ که دشمن همه بشریت است اطاعت کند و کوتاه امده در مقابل گردن‌کلفت تقویت او و از بین بردن خود انسان است.
صدیقی عنوان کرد: کسانی که آمریکا و استکبار را یاری می‌کنند و با برنامه‌ها و اشارات آنها برای مردم خود برنامه‌ریزی می‌کنند براساس تجربه و احادیث وارده ذلیل می‌شوند و در نهایت همان ظالمان بر حامیانش مسلط می‌شوند. شیطان هم یکباره بر انسان مسلط نمی‌شود گام به گام می‌آید.
خطیب جمعه تهران در ادامه به مباحث خطبه‌های اول قبل درباره تفسیر سوره حمد و آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» پرداخت و گفت: چرا نمی‌گوییم «فقط تو را عبادت می کنم و فقط از تو یاری می‌جویم» و به جایش جمعی صحبت می‌کنیم. پاسخ این است که انسان یک مجموعه است و قوای جسمی، ظاهری، روحی و باطنی دارد و اگر کسی چشم واقع‌بین داشته باشد می‌تواند این تنها نبودن انسان را ببیند که خدا تیمی را همراه ما قرار داده است که ما انها را نمی‌بینیم.
وی تأکید کرد: براساس نص صریح قرآن تیمی از فرشتگان الهی بر ما گمارده شده که هیچ جا ما را تنها نمی‌گذارند. در واقع وقتی می‌گوییم «ایاک نعبد و ایاک نستعین» همه قوا، گوشت، پوست، استخوان، سلول‌های بدن و ملائکه همراه انسان در حال عبادت است و این خود یک جهان و عالمی است.

captcha