مواضع کشورهای اسلامی امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش داده است
کد خبر: 3672837
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

مواضع کشورهای اسلامی امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش داده است

گروه سیاسی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: مواضع سران کشورهای اسلامی در احقاق حقوق مردم فلسطین و علیه اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل؛ امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش داده است اما کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز، گفت: مواضع سران کشورهای اسلامی در احقاق حقوق مردم فلسطین و علیه اظهارات نابخردانه رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به پایتختی اسرائیل؛ امیدها را برای حل بحران فلسطین افزایش داده است اما کافی نیست و اقدام عملی و موثر می‌تواند مرحمی بر زخم کهنه مردم مسلمان این کشور باشد.

وی، تصریح کرد: فلسطین از سازش‌های علنی و پنهانی بسیار ضربه خورده و مظلوم واقع شده است و متاسفانه تاکنون اتحادی واقعی در عرصه‌ عمل از سوی کشورهای اسلامی دیده نشده است. امیدواریم در آینده‌ی نزدیک شاهد هماهنگی و اقدامات موثر بیشتری از سوی کشورهای اسلامی باشیم.

حجت‌الاسلام آل هاشم، اظهار کرد: برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در استانبول پس از اقدام نابخردانه، خارج از عرف و غیرقانونی رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس، پاسخی به جا و شایسته بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران ابراز کرد: این سفر در ظاهر برای نشان دادن پایبندی لندن به برجام بود و حتی آنها با جود اختلاف نظرهای بین خود و ایران اذعان به قدرت جمهوری اسلامی کردند، از طرف دیگر نشان داد که آمریکا توانایی نگهداری هم پیمانان خود را ندارد.

وی در ادامه با اشاره به لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷، افزایش ۹ برابری عوارض خروج از کشور را غیرمنطقی دانست و گفت: لایحه‌ بودجه‌ ۹۷ از سوی دولت تنظیم و برای تصویب در اختیار مجلس قرار داده شده است. طبق نظر کارشناسان مشکلاتی در این لایحه وجود دارد.
 
خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: سفر به عتبات عالیات، آثار فرهنگی و معنوی زیادی دارد و عوارض خروجی برای سفرهای زیارتی زمینی در سال جاری ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان و برای سفرهای هوایی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود که در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ نزدیک به ۹ برابر افزایش یافته و به ۱۱۰ هزار تومان به ازای هر نفر رسیده است.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تاکید کرد: نمایندگان باید در بررسی لایحه‌ی پیشنهادی بودجه‌ی ۹۷ نهایت دقت را به خرج دهند.
 
وی عنوان کرد: رکود و بیکاری و سیاست‌های حمایتی در لایحه‌ی بودجه‌ی ۹۷ کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند و دولت در این لایحه هزینه‌های جاری را افزایش و هزینه‌های عمرانی را کاهش داده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، همچنین به سالروز شهادت دکتر مفتح اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه است و یکی از ابتکارات امام راحل بوده و استقلال کشور در گرو این وحدت است و از این رو تقابل این دو نهاد خطرناک است.

وی اضافه کرد: شهید مفتح منادی وحدت حوزه و دانشگاه بود و از جمله افرادی است که در همه عرصه‌ها نقش مهمی در تشکیل نهضت انقلاب داشته است. 

captcha