برپایی تمدن نوین اسلامی، رسالت حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ است
کد خبر: 3672860
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
امام جمعه موقت بیرجند:

برپایی تمدن نوین اسلامی، رسالت حوزه‌ علمیه و دانشگاه‌ است

گروه معارف: امام جمعه موقت بیرجند گفت: برپایی تمدن نوین اسلامی، رسالت حوزه‌های‌ علمیه و دانشگاه‌‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام مجید نصیرایی، امام جمعه موقت بیرجند، امروز24 آذر، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در روایتی از پیامبر اسلام(ص) آمده اگر مردم به آیات دو و  سه سوره طلاق عمل کنند مشکلات و گرفتاری آنان در زندگی به حداقل می‌رسد.

 وی افزود: چنانچه در زندگی خود، تقوای الهی رعایت کنیم مشکلات و گرفتاری‌ها به حداقل می‌رسد و خداوند می فرماید« هر کسی تقوا الهی پیشه کند خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند و از راهی که گمان نمی کند روزی او را خواهد رساند و او را کفایت می کند». 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه مشکلی که امروز انسان‌ها گرفتارش هستند بی‌توجهی به این است که مسائل و امور به دست کسی دیگر است، تصریح کرد: خداوند در آیه 15 سوره فاطر می فرماید« مردم شما فقیرید و نیاز به خدا دارید و نمی توانید بدون کمک از او در امور خود پیشرفت کنید و موفق باشید».

نصیرایی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از قرآن مربوط به سرنوشت گذشتگان برای عبرت گرفتن است اظهار کرد: اینکه عده ای در کار و زندگی گرفتار هستند باید به رابطه خود با خداوند توجه کنند.  

وی به روز پژوهش اشاره کرد و افزود: پژوهش مسئله و مقوله بسیار مهمی بوده و اساس پیشرفت جامعه و کشور مسئله تولید علم است و این برآمده از پژوهش ها است و باید به عنوان مسئله ای مهم به آن توجه شود. 

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: به مسئله پژوهش به عنوان مسئله و موضوع دست دوم در برنامه ها و رویکردها توجه نکنیم. 

نصیرایی با اشاره به روز حمل و نقل، افزود: خراسان علی رغم استعدادها و حضور مردم در صحنه‌های نظام و همراهی آنان با انقلاب، از بعضی حمایتهای که باید از مردم بشود محروم هستند و با وجود خدمات اما آنچه هست با آنچه باید باشد فاصله زیاد است لذا توجه و کار ویژه در این حوزه نیاز است. 

وی با تاکید بر اینکه باید به زیرساخت های حمل و نقل، جاده ها و راه آهن خراسان‌جنوبی توجه شود، تصریح کرد: متاسفانه در سراسر استان شاهد تصادف و فوت مردم هستیم انتظار است مسئولان استان و دولت به خراسان‌جنوبی توجه جدی و بیشتری کنند. 

 امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه، ادامه داد: این دو مانند دوبال برای حرکت به سمت جامعه مطلوب است و حوزه و دانشگاه باید تکمیل کننده یکدیگر باشند و برپایی تمدن نوین اسلامی که برآمده از آموزه‌های اسلامی و ایرانی است؛ امروز رسالت حوزه‌های علمیه و دانشگاه است. 

نصیرایی به روزه ملی مبارزه با خشونت و افراطی‌گری اشاره کرد و ادامه داد: امروز مصداق اتم خشونت و افراطی گری در دنیا آمریکا و ایادی آنان در داخل و خارج کشور است. 

وی افزود: امروز اگر می خواهیم با خشونت و افراطی‌گری مبارزه کنیم باید با کسانی که در داخل کشور به دنبال بزک کردن امریکا و جریان استکبار هستند مقابله کنیم؛ پذیرفتنی نیست در خراسان‌جنوبی و شهر علم و ایمان، کسانی بیایند و امریکا را بزک کنند و مسئولان باید توجه کنند به برکت خون شهدا و ایثارگری آنان در امنیت و آرامش هستند. 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه در هفته جاری شورای عالی فضای مجازی در استان شکل می‌گیرد، بیان کرد: فضای مجازی موضوعی جدی است که اگر مدیریت نشود تبدیل به تهدید جدی می‌شود اما با مدیریت صحیح فضا مجازی یک فرصت برای کشور است و انتظار است مسئولان امر برای این موضوع جدی تر فکر بردارند و به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص توجه کنند. 

نصیرایی به تقدیم لایحه بودجه 97  توسط دولت به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تمام مسئولان باید این مسائل را سریع به فضای جامعه نکشانند و قضاوت نکنند و ذهن، فکر و دل جامعه را با بعضی حرفای نسنجیده مکدر و مخدوش نکنند.

 وی بیان کرد: لایحه بودجه سال آینده که به مجلس شورای اسلامی داده شده است باید در جای خودش و با آرامش بررسی شود و باید نمایندگان مجلس نکاتی را مورد توجه قرار دهند. 

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه بودجه باید در راستای برنامه ششم توسعه تنظیم و عملیاتی شود، تصریح کرد: باید در بودجه توجه شود که به قشر ضعیف و محروم جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.

نصیرایی ادامه داد: بعضی فکر نکنند به همین راحتی می‌توانند در مقابل انقلاب و خون شهدا بایستند باید حواسشان را جمع کنند و عبرت بگیرند.

وی یادآور شد:  ما از مسئولان انتظار داریم تصمیماتی بگیرند که به مردم  و مستضعفین جامعه فشار مضاعفی وارد نشود.  

captcha