لزوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری
کد خبر: 3672863
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
امام جمعه ارومیه تاکید کرد:

لزوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری

گروه اجتماعی: امام جمعه ارومیه بر لزوم ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرانی (ایکنا) استان آذربایجان غربی،‌ حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به لزوم تشویق طلبه های دینی به تحصیل اظهار کرد: مبلغان و حمایت مردم از دین عامل بقای دین است و به همین دلیل باید از طلبه ها حمایت مالی و معنوی بکنیم و افراد شایسته را به تحصیل در حوزه ها ترغیب کنیم.

قریشی با اشاره به خطر تحریف تاریخ، ادامه داد: در روز عاشورا دیدیم که عده ای با تحریف توانستند اولاد پیغمبر را به شهادت برسانند و در زمان ما هم اینگونه است و باید بدانیم روز ۱۶ آذر روز قیام دانشجویان علیه کفر و استکبار و جهانی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا عده ای به جای اعلام انزجار از استکبار و عوامل آنها نظام اسلامی را با سخنرانی های بیهوده زیر سوال می برند و با حمایت از عوامل فتنه ادعا می کنند که آزادی وجود ندارد و این زیر سوال بردن قانون و نظام است .

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر اینکه چنین حرکاتی در دانشگاه ها زیبنده نظام اسلامی نیست، ادامه داد: مسئولین دانشگاه باید هشیارانه عمل کنند و در مقابل خداوند متعال باید پاسخگو باشند که به افرادی اجازه سخنرانی می دهند که دین و احکام اسلام را زیر سوال می برند.

قریشی با اشاره به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه افزود: باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه گام برداریم تا این حوزه بیش از پیش رشد و ترقی پیدا کند.

وی اذعان کرد: خشکسالی که سالهاست گرفتار آن شده ایم ناشی از غفلت ماست و باید از خداوند متعال خواهان نعمت و نزول رحمت الهی باشیم و در موقع خشکسالی باید دعا کنیم و از خداوند بخواهیم تا خشکسالی را برطرف کند.

خطیب جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دعا کردن کلید بازشدن موهبت های الهی به روی انسان است و تنها روش های علمی کافی نیست و باید از خداوند هم کمک بخواهیم زیرا از خداوند هم توصیه شده تا بنده نیازهای خود را از پروردگار متعال بخواهد تا خداوند رحمت خود را بر بنده فرو ریزد.

به گزارش ایکنا؛مراسم تلبس ۱۳ تن از طلاب ارومیه قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد.

captcha