برپایی بزرگداشت سومین شهید محراب در كهن‌ترین مسجد شیراز/ شهید دستغیب، متعلق به تمام دوران‌هاست
کد خبر: 3672866
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸

برپایی بزرگداشت سومین شهید محراب در كهن‌ترین مسجد شیراز/ شهید دستغیب، متعلق به تمام دوران‌هاست

گروه اجتماعی: مراسم بزرگداشت سومین شهید محراب، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه اسبق شیراز در مسجد جامع عتیق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم بزرگداشت سومین شهید محراب، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه اسبق شیراز همراه با گرامیداشت یاد مرحوم سیدمحمد هاشم دستغیب، فرزند آن عالم ربانی شب گذشته، 23 آذرماه در مسجد جامع عتیق شیراز، سنگر اصلی شهید دستغیب برگزار شد.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم دستغیب، نوه شهید آیت‌الله دستغیب در این مراسم از برگزاری مراسم بزرگداشت آن عالم ربانی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: استقبال بسیار گسترده‌ای از این مراسم در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی شد.
وی، شهید دستغیب را یك شخصیت جامع‌الاطرافی توصیف كرد كه در ابعاد مختلف علمی، اخلاقی، تقوا و معرفت بی‌نظیر بوده است و ادامه داد: آن چیزی كه از خود شهید آیت‌الله دستغیب بسیار مهم‌تر است، اسلام است چرا كه ایشان در راه حفظ اسلام تكه تكه شدند.
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب با بیان اینكه ایشان متعلق به تمام دوران‌هاست گفت: نباید شهید دستغیب را متعلق به موزه و دورانی بدانیم كه تمام شده است؛ چرا كه ایشان یك ظرفیت بزرگی بود كه موظفیم از این ظرفیت استفاده كنیم.
وی با یادآوری اینكه علمای قم بسیار زیبا از شهید دستغیب یاد می‌كنند، بر این نكته تأكید كرد كه آن عالم ربانی همانند نوری است كه هر ساله درخشان‌تر می‌شود و جا دارد كه درباره آن عالم ربانی كتاب‌های متعددی نوشته شده و كارهای مختلفی صورت گیرد.
دستغیب در پایان از علما و تمام كسانی كه در برگزاری این مراسم همراهی و همكاری داشته و در این مراسم نیز حضور یافته‌اند،‌ قدردانی كرد.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم نیز آیت‌الله علی‌اكبر كلانتری، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی مبسوطی درباره شخصیت شهید دستغیب پرداخت و در ادامه دعای كمیل قرائت شد.

captcha