مسئله فلسطین امروزه مسئله اصلی جهان اسلام است
کد خبر: 3672887
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
امام جمعه رشت:

مسئله فلسطین امروزه مسئله اصلی جهان اسلام است

گروه اجتماعی: حجت الاسلام شفیعی زاده مسئله فلسطین را امروز مسئله اصلی جهان اسلام دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش بینی فرمودند که رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید لذا امیدواریم اقدام رئیس جمهور آمریکا فروپاشی اسرائیل را جلو بیاندازد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی زاده، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 24 آذر در خطبه های نماز جمعه این شهر، برگزاری نماز جمعه را یکی از تاثیرگذارترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نماز جمعه از جایگاه شامخ و ارزشمندی برخوردار بوده و نقش نماز جمعه در تقویت نظام بی بدیل است.

وی با بیان اینکه نماز جمعه در نمازگزاران بصیرت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی ایجاد می کند، افزود: نماز جمعه بعد معنوی انسان را اعتلا می بخشد و بسیاری از توطئه های دشمن در جنگ نرم از طریق تریبون نماز جمعه خنثی می شود لذا دشمن روی نماز جمعه متمرکز شده است.

امام جمعه موقت رشت، نماز جمعه را حلقه اتصال مردم و مسئولان معرفی کرد و متذکر شد: از اول انقلاب تاکنون نماز جمعه بارها سبب شکست نقشه‌های دشمن شده است.

حجت الاسلام شفیعی زاده، خواستار حضور مداوم و مستمر مسئولان در نماز جمعه شد و خاطرنشان کرد: نماز جمعه یکی از عوامل مانایی نظام است و لذا دشمن خواهان حضور کمرنگ مردم و به ویژه مسئولان در صفوف به هم پیوسته و دشمن شکن نماز جمعه است.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مفتح، تصریح کرد: شهید مفتح عالمی فرزانه و مجتهدی مسلم بود و تمام تلاش خود را برای تاثیرگذاری در دو مرکز مهم حوزه و دانشگاه به‌ کار گرفت، اما دشمن تمام تلاش خود را برای ایجاد اختلاف میان حوزه و دانشگاه می کند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه نقش تاثیرگذاری در جامعه دارد، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با دوراندیشی بر وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و امروز مقام معظم رهبری وحدت این دو مرکز علمی را خنثی کننده توطئه های دشمن می دانند.

وی پیشبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دشمن شناسی، تامین نیروی انسانی مورد نیاز نظام اسلامی و پیشرفت علمی و پژوهشی را از جمله اهداف مشترک حوزه و دانشگاه دانست و افزود: تلاش برای وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون کافی نبوده است.

امام جمعه موقت رشت، با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس، گفت: تا 70 سال پیش اسرائیل وجود نداشت، اما بعد از اعلامیه نامشروع وزیر امور خارجه انگلیس، صهیونیست ها به رسمیت شناخته شدند لذا انتقال پایتخت اسرائیل نیز یک برنامه ریزی هدفدار است.

حجت الاسلام شفیعی زاده، با بیان اینکه اروپایی ها ظاهرا با ترامپ مخالف هستند، یادآور شد: این اقدام آمریکا خیزش جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد کرده و ان شاءالله فلسطین به جهان اسلام باز می گردد.

وی مسئله فلسطین را امروز مسئله اصلی جهان اسلام دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیش بینی فرمودند که رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید لذا امیدواریم اقدام رئیس جمهور آمریکا فروپاشی اسرائیل را جلو بیاندازد.

امام جمعه موقت رشت، با بیان اینکه تزویر کشورهای عربی برای مردم فلسطین آشکار شده است، خاطرنشان کرد: فلسطینی ها در تظاهرات خود عکس برخی از سران کشورهای عربی را در کنار سران آمریکا و اسرائیل به آتش می کشند.

وی با اشاره به تدوین لایحه بودجه 97، متذکر شد: نگرانی های بحقی در مردم وجود دارد و دولت براساس وعده های انتخاباتی خود باید به این نگرانی ها رسیدگی کند. متاسفانه بودجه پیشنهادی مردم را دچار آسیب می کند و از نمایندگان مجلس می خواهیم این موضوع را بررسی کنند.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه آمارهای اعلام شده درباره اشتغال با واقعیت فاصله دارد، خاطرنشان کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی آستانه تحمل مردم را کم کرده است. همچنین افزایش قیمت حامل های انرژی تاثیر منفی بر زندگی مردم خواهد داشت لذا دولت و مجلس اجازه ندهند که مردم بیس از این فشار را تحمل کنند.

captcha