ثبت‌نام 170 هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات قرآن/توزیع 60 هزار جزوه بین دانش‌آموزان
کد خبر: 3672909
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

ثبت‌نام 170 هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات قرآن/توزیع 60 هزار جزوه بین دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قران دانش‌آموزی و فرهنگیان لرستان، گفت: تاکنون بیش‌از 170 هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز ثبت‌نام کرده‌اند و بیش‌از 60 هزار جزوه مربوط به این مسابقات بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده توزیع شده است .

حجت‌‌الاسلام نورالدین کشاورز، سرپرست اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به آغاز مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآنی دانش‌‎آموزان، گفت: مرحله اول مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌‍‌آموزیان و فرهنگیان، هم‌زمان با آغاز هفته قرآن در مدارس استان آغاز شده است.
وی با اشاره به نام‌گذاری 24 تا 30 آذرماه به نام هفته قرآن، عترت و نماز، افزود: به‌ همین مناسبت ویژه‌برنامه‌هایی برای برگزاری در سطح واحد‌های اداری و آموزشی استان پیش‌بینی و ابلاغ شده است.
کشاورز تعمیق و توسعه فرهنگ غنی قرآن‌کریم، ‌عترت و فرهنگ اقامه نماز، زمینه‌سازی برای انس بیشتر دانش‌آموزان و همکاران با قرآن، عترت و نماز، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌‌آموزان در مرحله آموزشگاه و زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و مصونیت‌بخشی جوانان و نوجوانان با بهره‌گیری از معارف قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) و احکام دینی در برابر تهاجم فرهنگی غرب را از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز عنوان کرد .
وی از تشکیل ستاد بزرگداشت هفته قرآن عترت و نماز در سطح استان وشهرستان‌ها و مناطق خبر داد و اضافه کرد: تاکنون بیش‌از 170هزار دانش‌آموز برای شرکت در مسابقات قرآن، عترت و نماز ثبت‌نام کرده‌اند و بیش‌از 60 هزار جزوه مربوط به این مسابقات بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده توزیع شده است .
کشاورز با اشاره به این‌که مسابقات قرآن، عترت و نماز در چهار مرحله مدرسه، منطقه و شهرستان، استان و کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش قرآنی، مسابقات قرائت، حفظ ، مفاهیم و تفسیر قرآن‌کریم، همخوانی قرآن‌کریم و طرح الگوی تلاوت برگزار و در بخش عترت مسابقات نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی و در بخش نماز هم اذان، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود.

captcha