واکنش الازهر به سرکوب انتفاضه قدس
کد خبر: 3672924
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

واکنش الازهر به سرکوب انتفاضه قدس

گروه بین‌الملل: مرکز اسلامی الازهر با صدور بیانیه‌ای، اقدام رژیم صهیونیستی در سرکوب وحشیانه انتفاضه قدس و شرکت‌کنندگان در دومین تظاهرات جمعه خشم را محکوم کرد.

الازهر سرکوب وحشیانه انتفاضه قدس را محکوم کردبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه؛الازهر مصر در این بیانیه، ضمن تاکید بر حمایت خود از ملت فلسطین در انتفاضه قدس، از جامعه بین‌الملل و سازمان‌های حقوق بشری خواست، مردم فلسطین را در نبرد قانونی برای بازپس گیری سرزمین اشغال شده خود، یاری کنند.

الازهر در این بیانیه ضمن محکوم‌کردن سرکوب وحشیانه تظاهرت‌ها و راهپیمایی‌های ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، از تجمعات اعتراض‌آمیز در پایتخت‌های جهان در محکومیت تصمیم ظالمانه آمریکا در حق قدس و هویت عربی فلسطینی آن را ستود.

در ادامه این بیانیه آمده؛ برگزاری این راهپیمایی‌ها گواه این مطلب است که وجدان جهان به دنبال سخن حق بوده و هرگونه منطق اشغال و غصب را رد می‌کند.

4 شهید و صدها زخمی

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، سراسر اراضی فلسطینی از جمله نوار غزه، کرانه باختری، قدس و فلسطین اشغالی 1948میلادی، دیروز جمعه صحنه تظاهرات‌های گسترده در حمایت از قدس و محکومیت تصمیم ترامپ مبنی بر شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بود.

 نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان حمله و اقدام به سرکوب آنان کردند که در نتیجه آن درگیری‌های شدیدی در مناطق مختلف اراضی اشغالی به وقوع پیوست.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در درگیری‌های «جمعه خشم 2»، 4 فلسطینی به شهادت رسید و بیش از 600 نفر دیگر زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم است.

2 جوان فلسطینی در درگیری‌های نوار غزه، یک جوان دیگر در شهر بیره و یک نفر هم در قدس اشغالی شهید شدند/.

captcha