تولید علم، تربيت منابع انسانی و دفاع فرهنگی؛ از وظايف اولويت‌دار حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3672939
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
آيت‌الله صفايی بوشهری:

تولید علم، تربيت منابع انسانی و دفاع فرهنگی؛ از وظايف اولويت‌دار حوزه و دانشگاه

کانون خبرنگاران نبأ: نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تولید علم، تربيت منابع انسانی و دفاع فرهنگی از وظايف اولويت‌دار حوزه و دانشگاه است و این بخش‌ها بايد توسط این دو نهاد در طراز انقلاب اسلامی به شیوه جهادگرانه حرکت کنند.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آيت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر، ۲۴ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر با اشاره به اينكه حضرت اميرالمؤمنين‌(ع) فرمودند که هیچ کاری مثل مشاوره، پشتوانه انسان نیست، اظهار کرد: تقوا و ایمان، مشورت كردن در کارها، فکر و اندیشه قبل از هر عمل بهترين شيوه و سبک زندگی برای فرد است و لذا بی‌تدبیری پشیمانی می‌آورد.

وی با بيان اينكه يک انسان بايد ضعف‌ها و تهديدهای زندگی خود را با تدبير تبديل به فرصت طلايی و عامه‌پسند كند، افزود: عبرت‌گیری موجب این می‌شود که انسان به سمت رشد گام بردارد.

رئيس شورای عالی حوزه‌های علميه استان بوشهر بیان کرد: حضرت علی‌(ع) فرمودند «کسی که طمع‌کار است، در دام بلا می‌افتد»، بنابراین دوری از طمع‌ورزی و بلندپروازی موجب این می‌شود که انسان در زندگی شکست نخورد.

خطبيب جمعه بوشهر با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله مفتح، افزود: حوزه و دانشگاه باید در شرایط تاریخی کنونی به وظایف خود عمل کنند.

آيت‌الله صفايی بوشهری تولید علم، تربيت منابع انسانی و دفاع فرهنگی را از وظايف اولويت‌دار نهاد حوزه و دانشگاه خواند و اضافه كرد: این بخش‌ها بايد توسط حوزه و دانشگاه در طراز انقلاب اسلامی به شیوه جهادگرانه حرکت کنند.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در استان بوشهر با اشاره به اينكه امام خمینی‌(ره) فرمودند که آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است، تصريح کرد: بحث دخالت آمریکا را در مسائل خاورميانه و انتخاب بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت صهیونیست را محکوم می‌کنیم.

آمریکا در منطقه به‌دنبال گسترش حکومت صهیونیستی و شکست اسلام انقلابی است

رئيس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تأكيد بر اينكه شعار مرگ بر آمریکا یک شعار استراتژیک، هوشمندانه و باتدبیر است، اظهار کرد: آمریکا در منطقه به‌دنبال گسترش حکومت صهیونیستی و شکست اسلام انقلابی است و حکومت یهود اشغالگر چقدر کودک و نوجوان بی‌آزار را مورد کشتار قرار دادند و لذا واضح است که آمریکا و اسرائیل ذاتا شرارت‌کار هستند.

 مديران مقام کارگران را ارج بگذارند

استاد تفسير حوزه و دانشگاه در پايان با اشاره به اينكه قدرشناسی و خدمت به مردم و به‌ویژه قشر ضعیف، بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: مديران و شرکت‌های خصوصی مقام کارگران را ارج بگذارند و این‌طور نباشد که بعد از شش ماه اقدام به پرداخت حقوق کارگران بکنند و این قشر به سختی بیفتند.

حامد فكوری

captcha