۴۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان اردبیلی در ۸ ماهه امسال پرداخت شده است
کد خبر: 3672948
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶

۴۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان اردبیلی در ۸ ماهه امسال پرداخت شده است

گروه اجتماعی: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در اردبیل پرداخت شده است که بیش از ۳۳ میلیارد آن از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حسین دشتی، مدیر کل کمیته امداد اردبیل، پجشنبه 23 آذرماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ۸ ماهه نخست امسال بیش از ۴۵ میلیارد تومان مستمری به مددجویان کمیته امداد در اردبیل پرداخت شده است که بیش از ۳۳ میلیارد آن از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه قانون افزایش مستمری افراد تحت پوشش که در ابتدای سال تصویب شده است علت افزایش مستمری است گفت: به غیر از این مستمری، ۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک‌های بلاعوض بود که در قالب کمک‌های مردمی، توزیع سبد کالا و کمک‌های مبتنی بر خدمات فرهنگی و مسکن به خانوارها در ۸ ماهه نخست امسال پرداخت شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از مددجویان در سنین بالای ۶۰ سال قرار دارند و ۷۰ درصد سرپرستان خانوار نیز در این رده سنی هستند که نشان می‌دهد عمده گروه هدف این مجموعه سالمندان و افراد ناتوان جامعه است و این مساله در بسیاری از موارد نشان دهنده غفلت برخی از خانواده‌ها از این افراد است.
دشتی با تاکید بر اینکه ۵۰ درصد از مددجویان کمیته امداد خانوارهای تک نفره و ۳۲ درصد خانوارهای دو نفره هستند ادامه داد: حدود ۵۵ درصد مددجویان ما علت مددجویی آنها فوت سرپرست خانوار و ۳۰ درصد به علت از کار افتادگی افراد سرپرست خانوار است.
وی افزود: در بحث اشتغال مددجویان ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون از منابع بانکی تسهیلات ارایه کرده‌ایم که به تعداد ۹۷۳ نفر پرداخت شده است و ۲۶۳ نفر نیز در بحث کاریابی از طریق خیرین سرمایه‌گذار صاحب شغل شده‌اند و در مجموع برای هزار و ۲۰۰ نفر از مددجویان در ۸ ماهه امسال شغل ایجاد شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل بیان کرد: بسیاری از مشکلات دانش‌آموزان تحت پوشش در یکی دو سال گذشته حل شده است و در این زمینه سازمان بسیج مستضعفین نیز کمک‌رسانی‌های بسیاری انجام داده است.
وی گفت: ۷۲ خانه شهری و ۷۲ خانه روستایی در این مدت برای مددجویان کمیته امداد استان ساخته شده و در اختیار آنها قرار گرفته است و بیش از هزار و ۱۲۴ تعمیرات کلی و جزیی در خانه‌های مددجویان انجام گرفته است که در این خصوص ۵ میلیارد تومان با کمک اعتبارات مردمی انجام گرفته است.

captcha