تایلند میزبان همایش «گفت‌و‌گوی ادیان در شرق آسیا»
کد خبر: 3672976
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

تایلند میزبان همایش «گفت‌و‌گوی ادیان در شرق آسیا»

گروه بین‌الملل: همایش گفت‌و‌گوی ادیان در منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا، دوشنبه(27 آذرماه) به همت سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر «بانکوک»، پایتخت تایلند برگزار می‌شود.

برگزاری کنفرانس گفت و گوی ادیان در «بانکوک»به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه اماراتی البیان؛ این همایش با همکاری «شورای همکاری بین ادیان برای صلح» در تایلند و دانشگاه‌های «ماهیدول» و «فطانی» این کشور برگزار خواهد شد.

در این همایش دو روزه، بیش از 70 شخصیت دینی و دانشگاهی، سیاستمداران و فرهیختگانی از کشورهای تایلند، میانمار، اندونزی، سریلانکا، بنگلادش، سنگاپور، مالزی حضور دارند و راه‎های تقویت همزیستی‌های دینی و فرهنگی در منطقه جنوب و جنوب شرق آسیا و تقویت تفاهم و احترام متبادل را مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌دهند.

چالش‌های موجود در روابط میان پیروان ادیان مختلف در آسیا و ارائه پیشنهادهایی برای حمایت و قبول پیروان این ادیان در کشورهای آسیایی از دیگر موضوعاتی است که در این همایش بررسی می‌شود.

در این همایش همچنین، نمایندگانی از هیئت‌های دیپلماتیک کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و کشورهای عربی در بانکوک به عنوان ناظران همایش حضور خواهند داشت/.

captcha