اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی شعر«مستور»
کد خبر: 3672981
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶

اعلام فراخوان سومین جشنواره ملی شعر«مستور»

گروه فرهنگی: فراخوان سومین جشنواره ملی شعر عفاف و حجاب «مستور» در بخش‌های مختلف منتشر شد.

محمد غفاری در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، در این باره گفت: سومین جشنواره مستور به منظور تبیین فرهنگ عفاف با زبان شعر برگزار می شود، و امتیاز ویژه این کنگره به اشعاری با نگاه نو در زمینه عفاف اجتماعی تعلق می گیرد.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان اینکه هیچ محدودیتی در شرکت و ارسال آثار وجود ندارد، ادامه داد: اشعار در همه قالب های کلاسیک و نو، ترانه و سرود، شعر کوتاه، و سایر قالب های شعری پذیرفتنی است.

وی با بیان اینکه ایده پرداز و دبیر علمی جشنواره سید حمید رضا برقعی است، تصریح کرد: بخش ویژه سومین جشنواره عفاف و حجاب به شعر کودک و نوجوان اختصاص دارد.

 غفاری در رابطه با محوریت ها و اهداف دوره های قبل جشنواره عفاف و حجاب افزود: اولین جشنواره مستور در آذر 94 با محوریت شعر کوتاه برگزار شد که هدف از انتخاب شعر کوتاه امکان بسط این گونه اشعار در جامعه و به کارگیری آن در پوستر ها و اماکن عمومی در جهت ترویج حجاب و عفاف بود.

وی در ادامه افزود: دومین جشنواره دی ماه 95 برگزار شد که بخش ویژه این دوره شعر و ترانه بود.

 دبیراجرایی این جشنواره بیان کرد: محوریت اصلی سومین دوره جشنواره شعر عفاف و حجاب، شعر کودک و نوجوان است، دلیل انتخاب این بخش به عنوان بخش ویژه کمبود محتوای عفاف و حجاب در این عرصه است، آثار برگزیده این بخش به صورت جداگانه مورد برسی قرار می‌گیرد.

غفاری عنوان کرد: داوری هر بخش به صورت جداگانه صورت می‌پذیرد که در سه بخش مقدماتی، نیمه نهایی، نهایی خواهد بود؛ همچنین این جشنواره دوازده برگزیده خواهد داشت، که به هر برنده یک سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: علاقمندان برای ارسال آثار خود تا اول بهمن ماه می‌توانند آثار خود را از طریق سایت www.mastoorfestival.ir، پست الکترونیک info@mastoorfestival.ir و یا تلگرام Mastoorfestival@ اقدام نمایند.

غفاری ادامه داد: آثار برگزیده جشنواره طبق روال سال های قبل به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

شایان ذکر است، این کنگره به همت کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه فرهنگی هنری توسعه هنرهای معاصر و آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

captcha