علمای سنگال طرح ضد فلسطینی ترامپ را محکوم کردند
کد خبر: 3672994
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

علمای سنگال طرح ضد فلسطینی ترامپ را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: علمای شیعه و سنی سنگال طی همایشی در داکار، پایتخت این کشور طرح ضد فلسطینی ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

علمای سنگال طرح ضد فلسطینی ترامپ را محکوم کردندرایزنی فرهنگی ایران در سنگال در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: دومین همایش وحدت اسلامی در سنگال با عنوان «نقش وحدت اسلامی در تحقق جهان عاری از خشونت» 22 آذرماه به همت رایزنی فرهنگی و با همکاری فدراسیون «نبی الله» سنگال در مسجد «ربانی» داکار برگزار شد.

سفیر و رایزن فرهنگی ایران در سنگال، نمایندگان طرق صوفیه، رهبران پیروان اهل بیت و تعدادی از دیپلمات‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی سنگال در این همایش حضور یافتند.

همایش داکار با تلاوت قرآن توسط سیدجاسم موسوی، قاری ایرانی آغاز شد و در ادامه عین‌الله قشقاوی، سفیر ایران در سنگال، محمد نبی گی، رهبر معنوی فدراسیون نبی الله، سیدحسن عصمتی، رایزن فرهنگی ایران در سنگال، شیخ محمد قانسوه، قائم مقام خلیفه پیروان اهل بیت(ع)، شیخ موسی نیاین، نماینده خلیفه تیجانیه، اومبای سک‌با، نماینده خلیفه طریقه لاین(از طریقت‌های اسلامی)، شریف اومبالو، مدیر مؤسسه آل یاسین، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس معتقدی، رئیس جامعة المصطفی(ص) العالمیه شعبه سنگال، شیخ بابک الجاین، امام ائمه جمعه و جماعات منطقه «آواکام» داکار، شیخ مرتضی گی، نماینده مؤسسه بین‌المللی «المزدهیر» و دیگر شخصیت‌های حاضر دیدگاه خود را درباره موضوع همایش تبیین و بر اهمیت اتحاد مسلمانان برای مبارزه با خشونت و تحقق صلح در جهان تأکید کردند.

سخنرانان همچنین تلاش دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای صدمه‌زدن به قدس به عنوان یکی از نمادهای وحدت اسلامی و طرح اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی وی را محکوم کردند.

بنا بر این گزارش، گروه تواشیح «میعاد» اهواز نیز که با حمایت مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سنگال سفر کرده است، با اجرای برنامه در همایش داکار تشویق و تحسین حاضران را برانگیخت.

مصاحبه رایزن فرهنگی ایران در سنگال با تلویزیون «لامپ فال» و روزنامه «دیرکت انفو» داکار از دیگر برنامه‌های جانبی همایش بود/.

علمای سنگال طرح ضد فلسطینی ترامپ را محکوم کردند

captcha