سی و ششمین دوره از مسابقات نیمه نهایی قرآن در سپاه استان همدان برگزار شد
کد خبر: 3673017
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

سی و ششمین دوره از مسابقات نیمه نهایی قرآن در سپاه استان همدان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) بیان کرد: سی و ششمین دوره از مسابقات نیمه نهایی قرآن ویژه کارکنان سپاه انصارالحسین(ع) با حضور 135 نفر از منتخبین مسابقات مقدماتی نواحی برگزار شد.

علی اکبر کریمپور مسئول روابط عمومی سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، ازبرگزاری افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات نیمه نهایی قرآن کریم سپاه خبر داد و گفت: آذرماه سال جاری سی و ششمین دوره از مسابقات نیمه نهایی قرآن با حضور 135 نفر از منتخبین مسابقات مقدماتی نواحی برگزار شد.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری مسابقات قرآن در سپاه ترویج فرهنگ قرآنی در بین کارکنان و مانوس شدن آنان با قرآن است، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات کارکنان رسمی و وظیفه در پنج رشته قرائت، ترتیل، اذان، حفظ و مفاهیم با یکدیگر به رقابت پرداختند.
کریم‌پور اضافه کرد: مسابقات نیمه نهایی خواهران نیز در مهر ماه با حضور50 نفر از خواهران در 23 رشته قرائت ترتیل و مفاهیم سطح 1 و2 برگزار شد که نفرات برتر به تهران معرفی شدند.
وی بیان کرد: نفرات برتر هر رشته برای مسابقات نهایی که در اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد به معاونت فرهنگی تبلیغات سپاه معرفی خواهند شد.
کریم‌پور تصریح کرد: تا پایان هفته جاری اسامی نفرات برتر اعلام می‌شود.
حجت الاسلام ابراهیم گنجعلی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با بیان اینکه قرآن و همه آموزه‌های دینی حبل الهی هستند، گفت: قرآن ریسمانی است که هر کس به آن چنگ بزند و در کنار آن باشد پیروز است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان همدان گفت: امروز بسیاری از جوامع غربی از نور قرآن بی‌بهره هستند و ما باید شاکر این نعمت خداوند متعال باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که تمام قوانین آن بر اساس دستورات قرآنی است.
وی بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) اولین منادی وحدت در صدر اسلام بود و قرآن را حبل المتین و نقطه وحدت و یکپارچگی مسلمانان قرار داد و با تمسک به قرآن توانست بر کفر و استکبار پیروز شود.
وی تصریح کرد: پیامبر(ص) قرآن را برای دل‌های بیدار می‌خواند نه برای د‌لهای مرده‌ای که از آن فهمی و درکی ندارند.
گنجعلی عنوان کرد: ما باید شاکر باشیم که در جوار قرآن هستیم و از گنجینه بی نهایت آن باید کمال استفاده را ببریم.

captcha