بیست و دومین جلسه آموزش قرآن «احمد دباغ» در قم برگزار شد
کد خبر: 3673018
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸
به همت مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)؛

بیست و دومین جلسه آموزش قرآن «احمد دباغ» در قم برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: بیست و دومین جلسه آموزش حفظ و مفاهیم قرآن «احمد دباغ» از سوی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و دومین جلسه آموزش حفظ، قرائت و مفاهیم به همت مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) و با تدریس احمد دباغ، حافظ بین‌المللی و روشندل کشورمان در مسجد امام حسین(ع) شهر مقدس قم برگزار شد.
این جلسه با همراهی تعدادی از قراء و حفاظ چون حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مجتبی اختررضوی، رتبه برتر المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث از کشور هندوستان و همچنین تعدادی از حفاظ مؤسسه علوی دارالقرآن چون سیدعامر عباس از هند و منور علی و اسد عباس از کشورهای پاکستان و همچنین حافظ کل قرآن عربیان، رتبه برتر مسابقات دانش‌آموزی کشور همراه بود که در کنار آن نیز حجت‌الاسلام اختر رضوی در کشورهای اسلامی و دیدارشان با مقام معظم رهبری، به نقل خاطرات قرآنی پرداختند.
در این جلسه دباغ ضمن ارزیابی تلاوت حافظان کل قرآن بر تسلط بیشتر بر محفوظات تلاوت معنی محور و ارائه ترتیل با قدرت و صوت واضح و بهره‌مندی از ترتیل قاریان مصری تأکید کرد.
در ادامه نیز حجت‌الاسلام سید‌ابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه به بیان مباحث تفسیری پرداخت و با تأکید بر به جای آوردن حمد و شکر به درگاه خداوند، جایگاه و اهمیت حمد و ستایش در قرآن را یادآور شد و با استدلال به آیاتی از سوره انعام آیه ۱، سوره اعراف آیه۴۳، سوره مؤمنون آیه ۲۸، و سوره کهف آیه اول به تفسیر موضوعی درباره حمد و ستایش پرداخت.
وی با اشاره به انواع حمد چون حمد قلبی، حمد لسانی و حمد عملی، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند «تمام الشکر قول الرجل الحمدالله رب العالمین» یعنی همه شکر و حق شناسی از نعمت‌های الهی این است که خداوند با تمام وجود در برابر نعمت‌ها مورد حمد و ستایش قرار گیرد و از جمله نعمت‌هایی که باید حمد آن را به جای آوریم، نعمت بزرگ کلام خدا قرآن و وجود قاریان و حضور حافظان در جامعه است که در جلسات و محافل نور افشانی می‌کنند و موجب گسترش فرهنگ ناب قرآن‌اند.

captcha