بیانیه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
کد خبر: 3673025
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
در پی اعتراضات به حواشی نمایشگاه گردشگری پارس؛

بیانیه معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

گروه اجتماعی: معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص اعتراضات صورت گرفته به حواشی نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس بیانیه‌ای را در اختیار ایکنا قرار داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از فارس، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص اعتراضات صورت گرفته به حواشی نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس بیانیه‌ای را در اختیار ایکنا قرار داد که متن کامل آن در ذیل می‌آید:

((موضوع گردشگری امروز به یکی از بحث‌های مهم در کشوربرای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی تبدیل شده است، آنچنان که براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور ما باید در سال ۱۴۰۴ به تعداد ۲۰میلیون گردشگر خارجی دست پیدا کنیم. یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها برای دستیابی به این مهم برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای معرفی ظرفیت‌ها است. کشور ما با توجه به ظرفیت‌های مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی و امکانات بهداشتی و درمانی می‌تواند با تأکید بر مبنایی اسلامی که در بطن جامعه وجود دارد، قطب گردشگری حلال دنیا باشد، اما برای دستیابی به این مهم ما نیازمند معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود هستیم. بی شک در پیمودن این مسیر شاید اشتباهاتی صورت پذیرد و کاستی هایی بروز کند و ما در بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز شاهد این اشتباهات و کاستی ها هستیم.

نمایشگاه پارس از جمله برنامه های پرمخاطبی بود که با هدف معرفی و نمایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در تمام حوزه‌ها و به‌ویژه بخش گردشگری از ۱۹ تا ۲۲ آذر برگزار شد. توسعه استان و ایجاد اشتغال و درآمد با محوریت و تمرکز بر مبنای اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین دلایل برگزاری نمایشگاه گردشگری پارس بود. نمایشگاه پارس پس از چندین سال وقفه، انگیزه و اشتیاق بسیار زیادی در میان فعالان گردشگری ایجاد کرد و همه دست‌اندرکاران نمایشگاه تلاش کردند تا این نمایشگاه به بهترین نحو برگزار شود. این نمایشگاه در ابعاد وسیع و با حضور بسیاری از علاقه‌مندان و فعالان حوزه گردشگری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار شد و تا روز پایانی تمام اتفاقات و برنامه‌ها طبق برنامه و بدون هیچ‌گونه اشکالی در حال برگزاری بود، اما متأسفانه به‌دلیل وسعت نمایشگاه، شاهد وقوع برخی حاشیه ها در فضای باز محل برگزاری بودیم.

عوامل اجرایی برگزاری نمایشگاه پارس در استان فارس و همچنین مسئولان سازمان میراث فرهنگی همگام با علما، بزرگان، دانشجویان و تمام اقشار جامعه از بروز برخی رفتارهای مغایر با هنجارها در حاشیه این نمایشگاه دل چرکین، متأسف و متأثر هستند و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس پیگیری‌های لازم برای شناسایی افرادی که در بروز این اتفاق نقش سهوی یا عمدی داشته‌اند را آغاز کرده است و بی‌تردید با این افراد برخورد قانونی خواهد شد.

بدون شک دغدغه بزرگان دین و علما برای مسئولان سازمان میراث فرهنگی بسیار ارزشمند است و تمام اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی در نمایشگاه‌های آتی انجام خواهد شد. در خاتمه بار دیگر تاکید می شود گردشگری یکی از بهترین راهکار‌ها در شناساندن جایگاه ایران با محور گردشگری حلال در جهان است، لذا باید با همدلی و هم‌سویی، از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشور با محوریت اخلاق اسلامی برای مبارزه با توطئه‌هایی که علیه کشور در جریان است مقابله کنیم. هم چنین با توجه به این‌که بیشترین ظرفیت در حوزه گردشگری، جذب گردشگر زیارتی است، انشالله در این حوزه تلاش و دقت و تمرکز بیشتری خواهیم داشت)).

captcha