جمع آوری بیش از 780 متکدی در ارومیه
کد خبر: 3673055
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
طی 6 ماهه نخست سال جاری؛

جمع آوری بیش از 780 متکدی در ارومیه

گروه اجتماعی: معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه از جمع آوری بیش از 780 متکدی در شهر طی سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی به نقل از ایسنا آذربایجان غربی؛ مهرداد سلامتی معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه امورز 25 آذر اظهار کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری 782نفر متکدی و11 نفر بی خانمان و کارتن خواب در شهر جمع آوری و به بهزیستی تحویل داده شده که در سال گذشته نیز 705نفر متکدی و13نفر بی خانمان و کارتن خواب جمع آوری شد.


وی در خصوص فعالیت های انجام گرفته برای جمع آوری متکدیان افزود:در شهر ارومیه از سه سال پیش طرح جمع آوری متکدیان از سطح شهر آغاز شده ولی به دلیل اینکه متکدیان شهر ارومیه بیش تر مهاجر و گذری هستند فعالیت های انجام شده در این بخش چندان به چشم نمی آید.


معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه با بیان اینکه مکان های برای سازماندهی متکدیان در شهر ارومیه ساخته شده است گفت: از سه سال پیش مدد سرا و گرم خانه برای جمع آوری بی خانمانها،کارتن خوابها و متکدیان شهر راه اندازی شده است و از زمان شروع به کار انها تعداد متکدیان شهر ارومیه نسبت به سال گذشته کمتر شده است.


وی ادامه داد:3 خودرو در سطح شهر ارومیه در دو بخش اقا و خانم برای جمع اوری متکدیان و پایش آنهادر نظر گرفته شده است که در بار اول از آنها تعهد و در بار دوم به مراجع ذی ربط ارجاع داده می شود.


سلامتی با اشاره به اینکه متکدیان به دو بخش کودکان کار زیر18 سال و متکدیان بالای 18 سال تقسیم می شوند افزود: کودکان کار بعد از جمع آوری به مراکز بهزیستی تحویل داده می شود واگر ثابت شود فرد حرفه آنها تکدی گری است به دادگستری فرستاده می شوند.

 

captcha