آموزش ۳ هزار نفری حفظ قرآن در خراسان شمالی
کد خبر: 3673072
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

آموزش ۳ هزار نفری حفظ قرآن در خراسان شمالی

گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، مباحث قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی را از جمله نیازهای روز جامعه دانست و بر ضرورت ایجاد وقف‌هایی در این حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ،حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف در خصوص تربیت حافظان قرآن کریم، اظهار کرد: خوشبختانه تا به امروز هیچ سازمانی به اندازه اوقاف در طرح تربیت حافظان قرآن ورود نکرده است.
وی با اشاره به آموزش ۳ هزار نفری حفظ قرآن در خراسان شمالی، گفت: افزون بر این، طرح جزء خوانی و آموزش مجازی قرآن کریم با حضور ۳۰۰ قرآن آموز از سوی نهاد اوقاف استان در دست اجرا می باشد.
مدیرکل اوقاف استان، مباحث قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی را از جمله نیازهای روز جامعه دانست و بر ضرورت ایجاد وقف‌هایی در این حوزه تأکید کرد.
وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد وقف‌های بیشتری در حوزه مباحث قرآنی هستیم، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری بر روی وقف‌های قرآنی و احیای موقوفات باید در این راستا انجام گیرد.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد، با تأکید بر اینکه احیای وقف قرآنی، احیا زیرساخت فعالیت‌های قرآنی است، گفت: اجرای فعالیت‌های قرآنی نیازمند پشتوانه اقتصادی است که از طریق موقوفات تحقق می‌یابد.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای احیای گفتمان وقف اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره‌های توجیهی وقف در مؤسسات قرآنی از راهکارهای مؤثر در زمینه تبیین اهمیت موقوفات قرآنی است.
مدیرکل اوقاف استان، در پایان خاطرنشان کرد: آموزش متولیان قرآنی، رفع بی اعتمادی مردم نسبت به هزینه کرد موقوفات، اطلاع رسانی با دقت موقوفات و رفع ضعف شناخت مردم با آثار و برکات وقف، اقداماتی است که باید در زمینه فرهنگ وقف و قرآن کریم انجام گیرد.

captcha