قرارگاه سازندگی شهید همدانی بازسازی ۳۱ روستای ازگله را انجام می‌دهد
کد خبر: 3673119
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴

قرارگاه سازندگی شهید همدانی بازسازی ۳۱ روستای ازگله را انجام می‌دهد

گروه اجتماعی: مدیر فنی، عمرانی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: وظیفه «قرارگاه سازندگی شهید همدانی» خدمت رسانی به مردم و بازسازی ۳۱ روستای منطقه ازگله است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان و به نقل از روابط عمومی سپاه استان، علی‌اصغر رحیمی دبیر فنی، عمرانی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تشریح وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و لزوم شکل‌گیری قرارگاه سازندگی شهید همدانی در منطقه اظهار کرد: این قرارگاه در راستای بازسازی ۳۱ روستای زلزله‌زده شهر ازگله به وجود آمده است و هدف آن علاوه برساخت و ساز، کمک‌رسانی به مردم زلزله زده است.
وی با تشریح برنامه‌ها و اقدامات این قرارگاه افزود: در حال حاضر در حال توزیع و نصب کانکس در روستاهای زلزله‌زده هستیم و تا به امروز توانسته‌ایم ۴۵ کانکس مسکونی، سرویس بهداشتی و حمام را در روستاها توزیع و نصب کنیم.
مدیر فنی، عمرانی و محرومیت‌زدایی سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: علاوه بر اقدامات ذکرشده، توسط این قرارگاه بسته‌های غذایی، پوشاک، اسباب‌بازی برای کودکان و لوازم‌التحریر برای دانش آموزان نیز در منطقه توزیع‌شده است.
وی با اشاره به تلاش این قرارگاه در موضوعاتی مانند آب‌رسانی روزانه به روستاها توسط تانکر و برق‌رسانی به کانکس‌های نصب‌شده عنوان کرد: بیشتر کانکس‌های نصب‌شده در منطقه توسط خیران و یا با کمک‌های مردمی تهیه‌شده است.
رحیمی با تشریح سازوکارهای قرارگاه سازندگی «شهید همدانی» گفت: این قرارگاه مردمی بوده و منابع خود را از مشارکت‌های مردمی و اقلام کمکی آن ها تأمین می‌کند و خدمات ارائه‌شده توسط این قرارگاه نیز توسط جهادگران انجام می‌شود.
وی با اشاره به نیازهای مردم منطقه زلزله‌زده کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر مهم‌ترین نیاز مردم، تهیه کانکس‌های مسکونی است که نصب آن ها باید تا قبل از سرما انجام‌شده و اسکان موقت پایان یابد.
مسئول قرارگاه سازندگی شهید همدانی با قدردانی از مردم برای حمایت از زلزله‌زدگان گفت: از مردم می‌خواهیم ارسال کمک‌های مردم به منطقه را ادامه دهند تا بتوانیم با پایان اسکان موقت، مرحله اسکان دائمی یعنی ساخت‌وساز منازل مسکونی مردم آسیب‌دیده منطقه را آغاز کنیم.

captcha