حوزه علمیه‌ بدون پژوهش ناکارآمد است
کد خبر: 3673121
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
در نشست مدیران و معاونین پژوهش حوزه‌های علمیه استان ایلام:

حوزه علمیه‌ بدون پژوهش ناکارآمد است

گروه اجتماعی: مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام پژوهش را از ارکان حوزه‌های علمیه دانست و گفت: باید در کنار درس و بحث حوزوی از فعالیت‌های پژوهشی غفلت نکنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه ایلام امروز در نشست مدیران و معاونین پژوهش حوزه‌های علمیه استان اظهار کرد: پژوهش از ارکان حوزه‌های علمیه است و حوزه علمیه بدون پژوهش ناکارآمد است.
وی یکی از اهداف معاونت پژوهش را تربیت طلاب پژوهشگر اعلام کرد و گفت: اگر در هر حوزه‌ای حداقل ۵ طلبه پژوهشگر تربیت کنیم به خیلی از اهداف خود نایل خواهیم شد .
مرادبیگی، ضمن اذعان به محوریت آموزش در نظام آموزشی حوزه، تصریح کرد: باید در کنار درس و بحث حوزوی از فعالیت‌های پژوهشی غفلت نکنیم و در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشیم.
مدیر حوزه‌های علمیه استان ایلام به برگزاری اولین جشنوار علامه حلی در استان ایلام اشاره و ضمن توصیه به مدیران و معاونین پژوهش برای تشویق طلاب به شرکت در این جشنواره، برگزاری این جشنواره را محکی برای سنجش توان پژوهشی طلاب و فرصتی برای نشان دادن استعدادهای طلاب جوان ایلام دانست.
وی مغز حوزه‌های علمیه را تحقیق و پژوهش دانست و با بیان سه شاخص دانش، اخلاق و توان پاسخگویی به شبهات، این موارد را از ویژگی‌های یک طلبه موفق برای خدمت به جامعه اسلامی دانست.
captcha