نشست شورای فرهنگ عمومی در یاسوج برگزار شد
کد خبر: 3673150
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴

نشست شورای فرهنگ عمومی در یاسوج برگزار شد

گروه فرهنگی: نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان در یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد امروز، 25 آذرماه در نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: دشمنان با استفاده از جنگ نرم سبک زندگی اسلامی و بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند.
وی افزود: ۲۲۰ شبکه فارسی زبان در دنیا فعالیت دارند که تغییر سبک زندگی ایرانی و اسلامی را هدفگذاری کرده‌اند، از این تعداد شبکه ۱۲ شبکه در حوزه کودک و نوجوان فعالند.
مدیرکل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان اقداماتی انجام شده است که توسعه و استمرار آن ضرورت دارد، اضافه کرد: دشمنان در حال تلاش برای تزریق باورهای مخرب به جامعه ما هستند و این مسئله این مهم را می‌رساند که با تکیه بر بیانات و دستو العمل‌های مقام معظم رهبری در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی گام برداریم.
همچنین، نهستن مقدم، شهردار یاسوج نیز ابراز کرد: سبک زندگی جدای از قانون تجارت جهانی نیست و در سبک زندگی همه چیز به اصل رقابت و مزیت کسب و کار منتهی می‌شود و اتصال دانشگاه به این موضوع و استفاده از ظرفیت آن برای دستیابی به اهداف ضروری است.
وی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف، باید تعامل بین دانشگاه و حوزه به نحوی باشد که خروجی لازم را داشته باشد.
همچنین، آیت‌الله سیدعلی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج نیز افزود: اگر ما مسلمانان و کسانی که مدعی اصلاح جامعه هستند از خود شروع کنیم و اگر نکته‌های به کار رفته در قرآن را به کار بگیریم و دستورات قران را در زندگی خود پیاده کنیم، به اهداف خود خواهیم رسید.
وی با اشاره به نقش خانواده در تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: مسئله خانواده بسیار مهم است و باید روی آن کار شود که خانواده اول پدر و مادر و خانواده دوم آموزش و پرورش است.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: اگر فرزندی در چارچوب تبلیغ صحیح خانواده و احکام الهی بزرگ شود از انحرافات جلوگیری می‌شود.
بنابر این گزارش، فتاح محمدی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تحقق سبک زندگی اسلامی است و هدفگذاری‌های مختلفی در این حوزه انجام شده است.
وی بر تبیین و تحقق سبک زندگی اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر در هر شهرستان متناسب با ویژگی‌های آن شهرستان نام گذاری‌هایی انجام شود، می‌توان از آن ظرفیت برای ترویج برنامه‌های سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

captcha