عده‌ای در شیراز تلاش در تغییر فرهنگ دینی مردم دارند/ انتقاد از اوج‌گیری سونامی جشن‌های حاشیه‌دار
کد خبر: 3673162
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
طاهری:

عده‌ای در شیراز تلاش در تغییر فرهنگ دینی مردم دارند/ انتقاد از اوج‌گیری سونامی جشن‌های حاشیه‌دار

گروه اجتماعی: در بیانیه دبیر اجرایی جامعه روحانیت در اعتراض به بروز ناهنجاری‌ها در نمایشگاه گردشگری آمده است: عده‌ای درشیراز به عنوان پیاده نظام دشمن تلاش در تغییر فرهنگ دینی مردم دارند و جریان مشکوکی وجود دارد که در دستگاه‌های فرهنگی شهر نفوذ کرده و با همراه نمودن مسئولین با افکار مسموم خویش، چنین صحنه‌های وقیحی را به وجود می‌آورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پی بروز حواشی‌ها و ناهنجاری‌های رخ داده در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز نیز بیانیه‌ای صادر كرد.
در این بیانیه آمده است: با کمال تأسف مطلع گردیدیم در جریان برگزاری جشنواره اقوام در شهر مقدس شیراز، نه تنها ارزش‌های اسلامی رعایت نشده بلکه با وقاحت تمام، ارزش‌های اسلامی و انقلابی را زیر پا گذشته و در مقابل دیدگان همه مبادرت به برگزاری رقص مختلط زن و مرد نموده و بدین‌وسیله حرمت احکام اسلامی و 15000 شهید گلگون کفن استان و شهدای مدافع حرم را شکسته‌اند و قلوب مؤمنین و خانواده‌های معظم شهدا را جریحه‌دار نموده‌اند.
تأسف‌ بارتر اینکه این حرکت ضد فرهنگی با نام جشنواره بین‌المللی اقوام صورت می‌گیرد اقوامی که در همین استان فارس، در مقابل سلطه‌ی انگلیس ایستادند و با انگلیس مبارزه كردند و در مقابل تجاوز دشمن بیگانه و با فرمان روحانی بزرگ مرحوم آیت‌الله‌العظمی سید عبدالحسین لاری(ره) ایستادگی كردند و بعد از آن در دوران رضاخان و بعد هم در دوران نهضت روحانیت، اقوام، غیرت عشایری خود و اعتقاد عمیق خود به دین را نشان دادند.
متأسفانه عده‌ای درشیراز به عنوان پیاده نظام دشمن تلاش در تغییر فرهنگ دینی مردم دارند و جریان مشکوکی وجود دارد که در دستگاه‌های فرهنگی شهر نفوذ کرده و با همراه نمودن مسئولین با افکار مسموم خویش، چنین صحنه‌های وقیحی را به وجود می‌آورند. جریانی که به صورت علنی در نشریه‌های نوشتاری و فضای مجازی به عادی‌سازی و شکستن قبح این‌گونه مفسده‌های فرهنگی قلم‌فرسایی می‌کند و سعی دارد تا با تقلید از فرهنگ بیگانه با ارزش‌های اسلامی بستیزند.
جامعه روحانیت با برنامه‌های هنری و جشنواره‌ها مخالف نبوده و معتقد است این برنامه‌ها باید در راستای تبیین آسیب‌های خانواده، مشکلات و معضلات اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایجاد شور و نشاط در جامعه به‌کار گرفته شود. اگر مسئولین می‌خواهند در جامعه ایجاد نشاط و شادابی کنند باید موضوع و معضل مهم بیکاری، تورم و گرانی و رکود اقتصادی بازار، مشکل جاده‌های مرگ، اعتیاد، مسائل معیشتی و فسادهای مالی و امثالهم را مرتفع نمایند.
متأسفانه سونامی جشن‌های حاشیه‌دار در شیراز از مدت‌ها قبل اوج گرفته و تحت عناوین مختلف مانند پایتخت فرهنگـی جـوانان جهان اسلام، جشنواره اقوام و جشن تولد مختلط متولدین فصول سال در دانشگاه‌ها و ... و نهادهای فرهنگی نیز به هشدارهای دلسوزان فرهنگی و پیامدهای اجتماعی آن بی توجه هستند.
احکام اسلام برای همه روشن است و هیچ مرجع دینی در طول تاریخ رقص زن و مرد آن هم به صورت مختلط را جایز نمی‌داند. اما گویا برخی در مقابل فتنه‌های فرهنگی غیرت دینی را از دست داده‌اند، اعظم مصائب این است که کسانی که در کنار سفره انقلاب نان خورده‌اند، نمکدان می‌شکنند، به احکام الهی و ارزش‌های دینی هجوم می‌آورند و در قالب نفوذی و نیروی خودی که آلت دست دشمن است، نقش‌آفرینی می‌کنند. جامعه روحانیت شیراز این حرکت نابخردانه را به شدت محکوم نموده و خواستار آن است که مسئولین قضایی استان به شدت با عوامل اینگونه برنامه‌ها برخورد نماید.
والسلام
العبد سیدمحی‌الدین طاهری
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز

captcha