اتحاد حوزه و دانشگاه باید در عرصه عمل دیده شود
کد خبر: 3673175
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

اتحاد حوزه و دانشگاه باید در عرصه عمل دیده شود

گروه معارف: استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عمل به اهداف کلان حوزه و دانشگاه موجب وحدت می‌شود، گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه باید از مرحله شعار فراتر رود و در عرصه عمل دیده شود.

حجت‌الاسلام عباس دهقان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه به اهداف کلان خود عمل کنند وارد به حوزه وحدت می‌شوند، گفت: اتحاد حوزه و دانشگاه باید از مرحله شعار فراتر رفته و در عرصه عمل دیده شود.
وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه مانند دوبال هستند که فقدان یکی اصل پرواز را از بین می‌برد، افزود: ضرورت اتحاد مشهود است و در کشوری که اسلامی است باید وحدت بین مراکز علمی و مراکز توسعه علوم دینی برقرار شود تا نتیجه مطلوب به دست آید.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دارای ظرفیت‌هایی هستند که باید از آن استفاده شود، اظهار کرد: در برخی زمینه‌ها دانشگاه حرفی برای گفتن ندارد زیرا در تخصص دانشگاهیان نیست و در مقابل در برخی مسائل نیز حوزه ناتوان است که این نیز دلیلی جز عدم تخصص ندارد بنابراین این دو نهاد باید مکمل یکدیگر باشند.
حجت‌الاسلام دهقان تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به حرکت‌های علمی کشور معنا می‌دهد.
وی عنوان کرد: در بحث وحدت حوزه و دانشگاه با شعار و سطحی نگری این بحث به سرانجام نمی‌رسد.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر حوزه و دانشگاه به صورت مجزا حرکت کنند در برابر هجمه‌های دشمن بی‌دفاع خواهند بود، گفت: امروز انقلاب اسلامی برای هرگونه اثرگذاری و پیشرفت در دنیا نیاز به یک هماهنگی و تعامل مبتنی بر درک عمیق از تحولات دنیا توسط حوزه علمیه و دانشگاه دارد و این ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه را تبیین می‌کند.

captcha