اصفهان می‌تواند هدایت‌کننده مسائل قرآنی جهان اسلام باشد
کد خبر: 3673230
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰

اصفهان می‌تواند هدایت‌کننده مسائل قرآنی جهان اسلام باشد

گروه فعالیت‌های‌ قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در عرصه فعالیت‌های قرآنی دارای پتانسیل‌های فراوانی است، گفت: اصفهان این ظرفیت را دارد که هدایت‌کننده مسائل قرآنی در کشور و جهان اسلام باشد.

سید محمد جعفر پروانیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن و عترت استان اصفهان درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: استان اصفهان دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی می‌باشد و به همین دلیل اصفهان را نصف جهان تعریف کرده‌اند.
وی افزود: استان اصفهان از لحاظ ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی، آثار تاریخی و باستانی مربوط به دوران مختلف از جمله هخامنشیان، ساسانیان و ... در کشور سرآمد است و حتی در طول تاریخ پادشاهان، اصفهان را به‌عنوان پایتخت حکومت خود انتخاب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اصفهان مهد تمدن و هنر‌ است که نمونه بارز آن وجود ابنیه‌های تاریخی‎ نظیر میدان نقش جهان، عالی‌قاپو، سی‌وسه‌پل، منارجنبان و ... است، گفت: استان اصفهان، در بعد از پیروزی انقلاب نیز به‌نوعی نقش هدایت‌گری فرهنگی جهان اسلام را ایفا کرده است. در واقع به‌همین دلیل این استان را در مسائل بحرانی کشور در مقام استان معین وکمک‌رسان پایتخت قرار داده‌اند. لذا استان اصفهان به لحاظ برخورداری از پتانسیل‌های همه جانبه خود، سرآمد کشور‌های جهان اسلام است.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی، فرهنگی قرآن وعترت استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان در طول تاریخ اسلام، نوابغ و چهره‌های درخشانی را تربیت کرده است که همچنان نیز اغلب مسئولین و مدیران ارشد کشور از استان اصفهان هستند.
وی با بیان اینکه استان اصفهان در عرصه قرآنی نیز دارای پتانسیل‌های فراوانی است، گفت: اصفهان این ظرفیت را دارد که هدایت‌کننده مسائل قرآنی در کشور و جهان اسلام باشد.
پروانیان تصریح کرد: موازی‌کاری در عرصه فعالیت‌های قرآنی در کشور و استان اصفهان، یکی از مهم‌ترین مشکلات و آفت‌های فعالیت‌های قرآنی است و عدم توجه برخی از مسئولین و فعالان قرآنی به این موضوع مهم، باعث شده که توجه به بحث تولید فکر و اندیشه در مسائل فرهنگی مورد غفلت قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید در جهت ایجاد الگوسازی‌های نوین در عرصه قرآنی گام بردارند، گفت: مسئولان قرآنی کشور اگر از یک صبقه قرآنی برخوردار باشند، وقتی که در مسائل سیاسی و جناحی قرار گیرند، این امکان فراهم می‌شود که انشقاق و اختلاف‌ها نیز کاسته شود.
پروانیان با بیان اینکه همه مسئولین قرآنی در ایران و جهان اسلام، به کتاب آسمانی «قرآن» اعتقاد دارند و این زمینه‌ای است تا همه به قرآن پناه بیرند، بیان کرد: قرآن اگر در محور امور قرار گیرد، مانند نقطه پرگاری‌ است که همه چیز را به دور خود جمع می‌کند و اگر محوریت امور مختلف برمبنای رضایت خداوند و اخلاص باشد، منیت‌ها کنار می‌رود و اینجاست که به برکت قرآن، تمام مشکلات مرتفع خواهد شد.

captcha