افزایش قیمت بنزین به کام اشتغال
کد خبر: 3673245
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
حسینی خبر داد:

افزایش قیمت بنزین به کام اشتغال

گروه اقتصادی: نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: افزایش قیمت بنزین از هزار تومان به 1500 تومان، 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش اعتبار به همراه دارد که این اعتبار برای ایجاد اشتغال هزینه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امروز، 25 آذرماه در استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال 97 از 37 هزار میلیارد تومان درآمد خالص ناشی از یارانه‌ها پرداخت 23 هزار میلیارد تومان به صورت نقدی پیش بینی شده است گفت: مابقی این مبلغ به بیمه سلامت و پرداخت مستمری اختصاص دارد.لایحه بودجه سال 97 دارای مزایا و نقاط مثبتی است که باید برای رسیدن به اهداف آن از امروز دو اقدام اساسی انجام شود.
وی ادامه داد: در وهله اول مسئولان باید نقطه نظرات و ایده‌هایی که در کسب درآمد دارند به نمایندگان انتقال دهند تا این نظرات را برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه دهیم، دوم اینکه اگر مسئولان نیازمند حکمی هستند که در اجرای عملیات پروژه‌ها تسریع می‌بخشد شود به نمایندگان ابلاغ تا به مجلس ارائه دهیم.
حسینی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم دولت همگانی شدن طرح نظام سلامت است، گفت: اجرای این طرح به دلیل نداشتن درآمد پایدار، بدهی سنگینی برای دولت به بار آورده است برای کاهش این بدهی باید تدبیری اتخاذ شود. با توجه به بودجه 97، در سال آتی متولی نظام سلامت قطعاً با کسری بودجه مواجه خواهد شد به طوری که فقط می‌تواند 11 ماه از حقوق کارکنان و پرسنل خود را پرداخت کند که با احتساب عیدی و پاداش با کسری اعتبار دوماهه مواجه خواهد شد.
نماینده مردم تفرش، فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: قرار است قیمت بنزین از هزار تومان به 1500 تومان، افزایش پیدا کند. تحقق این امر باعث می‌شود 17 هزار و 400 میلیارد تومان افزایش اعتبار در کشور را شاهد باشیم و این افزایش اعتبار که در لایحه بودجه سال 97 پیش بینی شده است برای ایجاد اشتغال اختصاص پیدا کرده است.
حسینی در پایان با بیان اینکه شهرستان فراهان پاک‌ترین شهرستان استان از نظر آسیب‌های اجتماعی و مصرف مواد مخدر است، گفت: انتقال مرکز ماده 16 به روستای برغان فراهان ممکن است زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند. ضمن اینکه واقف این مکان خواستار استفاده از آن به عنوان مدرسه است و بهتر است این مرکز به نقاط درگیر آسیب اجتماعی منتقل شود.

captcha