توسل به اهل بيت(ع) انسان را در درگاه خداوند آبرومند مي‌سازد
کد خبر: 3673250
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹

توسل به اهل بيت(ع) انسان را در درگاه خداوند آبرومند مي‌سازد

گروه معارف: یک کارشناس مسائل مذهبی، اظهار کرد: توسل به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) انسان را در درگاه خداوند بزرگ و آبرومند مي‌سازد و باعث تقرب انسان به پروردگار متعال می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیم همزبان کارشناس مسائل مذهبی و دینی در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، گفت: شناخت و تبيين هدف يكي از مشكلاتی است كه جوانان با آن درگير هستند. افرادی كه در زندگی و تحصيل هدفی را دنبال نمی‌كنند انگيزه كافی برای موفقيت و پرورش استعدادهاي خود ندارند، پس فرد بايد هدف مورد قبول خود را به صورت جزیی و شفاف مشخص كند.
وی با استناد به آیه 24 سوره یوسف خاطرنشان کرد: در این آیه می خوانیم: آن زن باز در وصل او اصرار و اهتمام کرد و یوسف هم اگر لطف خاص خدا و برهان روشن حق را ندیده بود به میل طبیعی در وصل آن زن اهتمام کردی، ولی ما این چنین کردیم تا قصد بد و عمل زشت را از او بگردانیم که همانا او از بندگان برگزیده ما بود.
حجت‌الاسلام همزبان ادامه داد: توسل به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) انسان را در درگاه خداوند بزرگ و آبرومند مي‌سازد و باعث تقرب انسان به پروردگار متعال می‌شود. مردان بزرگ حتي براي كشف مجهولات و پی بردن به حل مشكلات علمی دست به توسل می‌زنند تا در اثر كسب فيوضات از خاندان وحی گره از مشكلات علمی خود بگشايند.
این استاد دانشگاه یادآور شد: اخلاص اكسير نابی است كه به عمل انسان اثر می‌بخشد. اخلاص به معنای پاک بودن رفتار و كردار آدمي از تظاهر و ريا و ساير امور شرک آميز است. اخلاص از صفات بسيار ارزنده‌ای است كه خداوند متعال برخی از بندگان خود را به دارا بودن آن ستوده است.
وی با اشاره به فرموده امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام حسن(ع) می فرمایند: ای انسانها آن چه را كه دوست داريد به آن نخواهيد رسيد مگر آن كه «صبر» كنيد بر آن چه از آن كراهت داريد.
حجت‌الاسلام همزبان تاکید کرد: نظم و برنامه، سامان دهنده زندگي و وسيله‌ای موثر براي رسيدن به موفقيت است. با تشكيل برنامه منظم براي رسيدن به اهداف عالی، لحظات زندگی خود را باثمر و پربار نمايد، عمل به برنامه منظم انسان را منظم، متعهد و معتقد به آن چه را كه انجام ميی‌دهد، می‌نمايد.

 

captcha