اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی برای پروژه بزرگ تالار مرکزی کرمان
کد خبر: 3673275
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
زاهدی اعلام کرد:

اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی برای پروژه بزرگ تالار مرکزی کرمان

اعتبار ۶۵ میلیارد ریالی برای پروژه بزرگ تالار مرکزی کرمان گروه اجتماعی: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: برای سال ۹۶ مبلغ ۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه بزرگ تالار مرکزی کرمان تخصیص یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری انجام شده، پروژه بزرگ تالار مرکزی کرمان که محل تجمع اصحاب فرهنگ و هنر خواهد بود و از سال 88 ساخت آن آغاز شده بود و اجرای آن ۸۷ درصد پیشرفت داشته اما به‌دلیل مشکلات عدم تأمین مالی پنج سال عملیات اجرایی آن دچار وقفه و کُندی شده بود، مجدد با انجام تشریفات مناقصه و انتخاب پیمانکار با قراردادی معادل ۱۵۰ میلیارد ریال عملیات اجرایی اتمام این پروژه از سر گرفته شد.
وی با بیان اینکه این پروژه مهم همواره مطالبه اهالی فرهنگ و هنر بوده است، افزود: در مذاکره با صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر این نکته تأکید شد که پروژه تالار مرکزی کرمان در اولویت اقدامات وزارتخانه قرار گرفته و برای تکمیل آن به‌طور کامل اعتبار لازم اختصاص یابد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای سال ۹۶ مبلغ ۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تخصیص یافته است.
وی به پیشینه فرهنگ، تمدن و هنر دیار کریمان اشاره و اظهارکرد: کرمان بی‌گمان یکی از خاستگاه‌های تمدنی و فرهنگی و مهدگاه مردان و زنان هنرمند بوده است و آغاز به‌کار تالار مرکزی کرمان، فرصتی برای نمایش بخشی از گذشته پُربار و آثار غنی هنری این خطه و رشد ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری در استان است.
منبع: دفتر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

captcha