بودجه اندک فعالیت‌های قرآنی مایه شرمندگی است
کد خبر: 3673295
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
عضو فراکسیون قرآن مجلس:

بودجه اندک فعالیت‌های قرآنی مایه شرمندگی است

گروه اقتصاد: کبیری با اشاره به اعتبارت قرآنی در لایحه بودجه اظهار کرد: ما در آن حد و اندازه‌ای که باید برای قرآن و بهبود وضعیت مالی فعالان قرآنی تلاش می‌کردیم، اقدامی انجام نداده‌ایم و شرمندگی ما از این جهت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور، روز یکشنبه ۱۹ آذرماه لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. یکی از انتقاداتی که همواره از سوی فعالان جامعه قرآنی بیان شده در مورد عدم توجه جدی مسئولان در زمینه بودجه‌های قرآنی است و اکنون این امید وجود دارد که دولت برای سال آینده، نگاه ویژه‌ای به جامعه قرآنی کشور در مورد تخصیص بودجه‌ها داشته باشد. هرچند که سرجمع بودجه فعالیت‌های دینی و قرآنی در لایحه بودجه امسال، مورد رضایت فعالان دینی و قرآنی کشور نیست.
سیدتقی کبیری، عضو کمیسیون اقتصادی و همچنین فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا درباره وضعیت بودجه‌های قرآنی در کشور و برنامه مجلس برای بهبود این وضعیت اظهار کرد: فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در سال جاری ، جلسه‌ای با جناب آقای نوبخت، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه برگزار کرد تا وضعیت بودجه‌های قرآنی بهبود پیدا کند و واقعیت امر این است که ما در زمینه منابع مالی برای کسانی که در زمینه قرآنی مشغول فعالیت هستند، شرمنده‌ایم.
وی ادامه داد: ما در آن حد و اندازه‌ای که باید برای قرآن و بهبود وضعیت مالی فعالان قرآنی تلاش می‌کردیم، اقدامی انجام نداده‌ایم و شرمندگی ما از این جهت است. مجلس و مخصوصا فراکسیون قرآن هم در تلاش است تا بتواند برای بهبود وضعیت بودجه فعالیت‌های قرآنی اقداماتی انجام دهد و برای هر استانی، یک شخص را به عنوان نماینده فراکسیون قرآن در آن استان تعیین کرده‌ایم.
نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سعی ما بر این است که بتوانیم در حد توان خود از فعالیت‌های قرآنی حمایت کرده و مشکلات مالی فعالان این بخش را برطرف کنیم، اظهار کرد: در همین جلسه‌ای که با جناب دکتر نوبخت برگزار کردیم مقرر شد که مجموعه نیازها برآورد شود تا در کنار بودجه‌ای که در لایحه دولت برای فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته می‌شود، بودجه‌های ویژه‌ای نیز برای فعالیت‌های این بخش در نظر گرفته شود.
عضو فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در پایان تأکید کرد: البته نیاز مالی جامعه قرآنی ما بیش از این است و هر اقدامی که در این زمینه انجام شود باز هم کم کاری صورت گرفته است.

captcha