ارائه گزارشی از جشنواره آیات
کد خبر: 3673318
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

ارائه گزارشی از جشنواره آیات

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی پیرامون جشنواره آیات پرداخت.

ارائه گزارشی از جشنواره آیات

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) اصغر امیرنیا، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد جشنواره آیات بیان کرد: با توجه به اینکه جشنواره آیات، جشنواره‌ای است که می‌تواند بر اساس تولید آثار فاخر شکل بگیرد، توانایی این را دارد که هنر تلاوت قرآن را در داخل و خارج از کشور ترویج دهد و از هنرمندان نیز حمایت کند.
وی در ادامه افزود: سال گذشته هشت جشنواره تجسمی و تئاتر را برگزار کردیم و امسال نیز 11 جشنواره داریم، ضمن اینکه می‌توان با استفاده از اعتبارات سایر دستگاه‌ها برای ترویج فعالیت‌های قرآنی نیز استفاده کرد.
امیرنیا تصریح کرد: امسال جشنواره آوا و نغمات را در آذربایجان شرقی داشتیم که آقای غلامرضا شاه‌میوه، دبیر آن بودند. یکی از تغییرات نسبت به گذشته نیز این بود که در هر بخش برای دبیری از اساتید طراز اول استفاده کرده‌ایم، دومین تغییر نیز این بود که تلاش کردیم تا میزبانی را به خارج از تهران منتقل کنیم و هر یک از استان‌هایی که توان لازم را دارند، میزبانی را برعهده بگیرند تا زمینه‌ای برای رشد آن هنر در آن استان باشد.
وی بیان کرد: تئاتر را در استان فارس داریم و هر سال این روال را خواهیم داشت، در واقع می‌سنجیم که کدام استان در کدام هنر قوی‌تر است و همانجا به عنوان میزبان انتخاب می‌شود. همچنین جشنواره خوشنویسی در خراسان رضوی، تصویر سازی در همدان، پوستر در زنجان و نقاشی خط در یزد برگزار می‌شود.
امیرنیا با اشاره به اینکه تعدد جشنواره‌ها موجب کاسته شدن از کیفیت آن نشده است گفت: با توجه به این که تقسیم کار شده است کیفیت جشنواره نیز کاهش نخواهد یافت، ضمن این که ظریفت‌های زیادی داریم که می‌توان با آنها از اقیانوس قرآن و سیره ائمه(ع) استفاده کرد.
یادآور می‌شود، امیرنیا توضیحات فوق را در برنامه رصد شبکه قرآن که شب گذشته به صورت زنده روی آنتن رفت، ارائه داد.

captcha