برگزاری همایش «خورشید ولایت» در ایرانشهر
کد خبر: 3673329
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

برگزاری همایش «خورشید ولایت» در ایرانشهر

گروه فرهنگی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: هشتمین همایش «خورشید ولایت» یکشنبه، 3 دی‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار می‌شود.

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، گفت: هشتمین همایش «خورشید ولایت» یکشنبه، 3 دی‌ماه با حضور مهمانان کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه ولایت ایرانشهر برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش هر ساله به‌مناسبت گرامیداشت حضور رهبر معظم انقلاب در سال ۵6 در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود، افزود: مردم ایرانشهر زمانی رسم مهمان نوازی را به جای آوردند که ایشان هنوز سمت رهبری و یا ریاست جمهوری را نداشتند و این روز برای مردم این خطه از کشور یادآور خاطره‌هایی زیبا و به یادماندنی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: همزمان با این همایش، امسال نخستین جشنواره شعر و ادب «خورشید ولایت» نیز در این شهرستان برگزار می‌شود و در آن، شاعران استان سروده‌های خود در وصف رهبر معظم انقلاب را قرائت می‌کنند.
مسگرانی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه عکس و کتاب نیز از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است، افزود: نگاه ما به ایرانشهر همیشه ویژه بوده است و ایرانشهر را جایگاه کلیدی و نقطه‌ای خاص در حوزه‌ شعر، ادبیات، موسیقی و تئاتر می‌دانیم.
یادآور می‌شود، رژیم پهلوی در 23 آذر 56، به منزل رهبر معظم انقلاب حمله کرده و ایشان را بازداشت می‌کنند؛ سپس در 28 آذر همین سال، ایشان با حکم کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان به ایرانشهر تبعید می‌شوند. هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود، اما نه تنها محقق نشد، بلکه ارتباط بسیار نزدیک ایشان با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

captcha