جزئیات فراخوان جشنواره فیلم‌نامه نویسی هفته قرآن و عترت خوزستان اعلام شد
کد خبر: 3673350
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵

جزئیات فراخوان جشنواره فیلم‌نامه نویسی هفته قرآن و عترت خوزستان اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: فیلم‌نامه نویسی یکی از رشته‌های جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان است و علاقه‌مندان به این بخش می‌توانند آثار خود را تا 10 دی ماه به پایگاه الکترونیکی جشنواره این هفته ارسال کنند.

امین سپهریان دبیر بخش فیلم‌نامه نویسی جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند بابی شود تا یک قدم جدی و مؤثر در حوزه دینی با زبان هنر برداشته شود، گفت: در فراخوان هفته قرآن و عترت اکثر بخش‌های هنری دیده شده است و هنرمندان می‌توانند در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کنند و با زبان هنر بخشی از آموزه‌های دینی را به تصویر بکشند یا بازگویی کنند.

وی با اشاره به بخش فیلم نامه نویسی هفته قرآن و عترت گفت: موضوع بخش اصلی، «قرآن و عترت» است و شامل محورهایی همچون داستان‌های قرآن و عترت(ع): اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام(ص)، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین(ع)، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی است.

سپهریان ادامه داد: براساس فراخوان اعلام شده مضامین و معارف دینی و قرآنی مانند: توحید، نبوت، عدل، امامت، غدیر، مهدویت، ولایت، تقریب مذاهب، اسلام شناسی، اقتصاد مقاومتی در راستای منویات مقام معظم رهبری و شعار سال، تأثیر معارف اسلامی در تقویت فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، مدافعان حرم، مقاومت و پایداری، خودباوری، کانون خانواده، سبک زندگی، حجاب و عفاف، امر به معرف و نهی از منکر، راستگویی، مثبت اندیشی، صلح و دوستی، مهربانی، ظلم ستیزی، گذشت، احسان به والدین، همسرداری، حقوق همسایه، حقوق شهروندی، محیط زیست، قانون‌مداری، امید و شعف، ازدواج، کار و تلاش، توکل، قرض الحسنه، زکات، نماز، ریا، کسب حلال و فضای کسب و کار، ربا، کسب علم و دانش، مسجد، توبه، قناعت، اسراف، معاد و مرگ نیز مورد نظر است و علاوه بر اینها موضوع بخش ویژه جشنواره شهدای مدافع حرم است.

دبیر بخش فیلم‌نامه نویسی جشنواره هفته قرآن و عترت خوزستان با بیان اینکه آثار فیلم‌نامه در دو بخش فیلم‌نامه اقتباسی و فیلم نامه(اصلی) اورجینال پذیرقته می‌شود، گفت: فیلم‌نامه اقتباسی، می‌تواند برگرفته از یکی از داستان‌‌ها و وقایع قرآن باشد و در فیلم نامه اورجینال، فیلم‌نامه نویس یکی از موضوعات هفته قرآن و عترت مثل نماز، روزه، جهاد و ... را موضوع کار خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره آغاز شده است، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این بخش می‌توانند آثار خود را تا تاریخ 10 دی ماه به نشانی www.hq-khz.ir ارسال کنند.

iqnakhouzestan@

captcha