ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توریسم پذیری از مطالبات جدی مردم استان است
کد خبر: 3673363
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توریسم پذیری از مطالبات جدی مردم استان است

گروه اجتماعی: امام جمعه اردبیل گفت: با توجه به این که اردبیل در مسیر ترانزیت بیماران خارجی از جمله آذربایجان قرار داشته و توریسم‌پذیر است تقویت و افزایش اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های لازم در این رابطه از مطالبات جدی مردم استان است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی، نماینده ولی در استان وامام جمعه اردبیل، روز گذشته 25 آذرماه در دیدار با نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اردبیل گفت: انتظار داریم از ظرفیت حمایتی مجلس در راستای استفاده از فاینانس خارجی برای تکمیل و احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل و زیرساخت‌های حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان مساعدت لازم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: بسترهای خوبی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم شده و انتظار داریم از ظرفیت حمایتی مجلس در راستای استفاده از فاینانس خارجی برای تکمیل و احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی اردبیل و زیرساخت‌های حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان مساعدت لازم صورت گیرد.
امام جمعه اردبیل ضمن درخواست حمایت نائب رئیس مجلس از اصلاح اعتبارات حوزه سلامت استان و مطالبه از تلفیق و تمرکز و سازمان مدیریت افزود: با توجه به این که اردبیل در مسیر ترانزیت بیماران خارجی از جمله آذربایجان قرار داشته و توریسم‌پذیر است تقویت و افزایش اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های لازم در این رابطه از مطالبات جدی مردم استان است.
مسعو پزشکیان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار بیان کرد: پیگیری و حمایت‌های لازم از مطالبات مطرح شده توسط امام جمعه اردبیل در خصوص اصلاح اعتبارات بهداشت و درمان استان و مجوز بیمارستان به عمل خواهد آمد.
وی با اشاره به ایجاد عدالت در سلامت در کشور گفت: وزارت بهداشت و متولیان امر با عملی کردن و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در سطح عموم و با اجرای سیستم ارجاع و پزشک خانواده می‌تواند به وضعیت مطلوب و عدالت در سلامت دست یابد و در این خصوص مجلس آماده حل مشکلات با راهکارهای اصلاحی است.
در ادامه قدرت اخوان اکبری، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با تشریح وضعیت و مشکلات حوزه سلامت بیان کرد: یکی از مهم‌ترین نیاز ضروری استان کمبود فضاهای درمانی و احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی و رفع موانع موجود و صدور مجوز از سازمان مدیریت است که در صورت حل این مشکل با جذب اعتبارات خارجی دانشگاه اقدامات اسرع وقت را به عمل خواهد آورد.
در این دیدار معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل، فرماندار اردبیل و تنی چند از مسئولان استان، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی را همراهی می‌کردند.

captcha