دوران جوانی فرصت مناسب برای بهره گیری از فرامین الهی است
کد خبر: 3673375
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳

دوران جوانی فرصت مناسب برای بهره گیری از فرامین الهی است

گروه اجتماعی: استاد حوزه علمی اردبیل، گفت: دوران جوانی فصت مناسب برای بهره گیری از فرامین الهی و قوانین اسلامی است واین دوران می تواند بهترین دوران زندگی هر انسانی باشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت‌الاسلام توحید صمدی، استاد حوزه علمی اردبیل، روزگذشته 25 آذرماه در گفتمان دینی «تربیت جوانان از منظر اسلام» تصریح کرد: دوران نوجوانى و جوانى، دوران حساس و سرنوشت ساز و تعیین کننده ى شخصیت فرد است. چیزى که مى تواند این احساسات را در مسیر هدایت و هیجان و غرور را در طریق مثبت قرار دهد قانون الهى، یعنى قرآن و احادیث معصومین(علیهم السلام) است.
وی گفت: جوان باید با نیرو و قدرت خود براى رسیدن به مقصود که تحصیل علم و هنر و یا آموختن صنعت و... است بکوشد. قرآن با برشمردن زمینه هاى تلاش و کوشش در همین کره ى خاکى، به استفاده ى صحیح از آن توصیه مى کند.
حجت الاسلام صمدی افزود: از نظر کمالات روحی و فضایل اخلاقی جوانان ملت می توانند از حضرت علی اکبر (ع) الهام بگیرند و از صداقت، صفا و صمیمیت و همچنین از عشق به معنویت و عبادت و سایر خصلت های روحی آن حضرت بهرمند شوند.
وی افزود: نوجوانان و جوانان فعال در عرصه های مختلف فرهنگی با شناخت عرصه های مختلف اجتماعی و فرهنگی کشور می توانند گام ‏هایی موثر و ارزشمند در جهت معرفی انقلاب اسلامی و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به نسل سوم و چهارم ‏بردارند.‏

captcha