عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن درباره فتنه‌انگیزی
کد خبر: 3673400
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
در کتاب «فتنه زیر ذره‌بین قرآن و معصومین(ع)» می‌خوانید؛

عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن درباره فتنه‌انگیزی

گروه ادب: کتاب «فتنه زیر ذره‌بین قرآن و معصومین(ع)» اثری است که عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن درباره فتنه‌انگیزی را ارائه می‌کند.

عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن درباره فتنه‌انگیزی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین جلد از آثار مجموعه آداب بندگی به کتاب «فتنه زیر ذره‌بین قرآن و معصومین(ع)» اختصاص دارد که 313 نکته قرآنی،‌ حدیثی و اخلاقی را در کنار 85 سؤال مسابقه مطرح می‌کند. این کتاب به کوشش امیر حسین‌زاده و مژگان معظمی گودرزی به چاپ رسیده است.

در طلیعه کتاب سخنی از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) آورده شده است. در مقدمه مولف می‌خوانیم: «حاصل بیست سال پژوهش در حوزه قرآن و عترت به نیت یاری امام زمان(عج)، مجموعه 313 جلدی آداب بندگی است که هر جلد آن شامل 313 نکته قرآنی، حدیثی و اخلاقی است که پس از ازدواج به همراه همسرم ویرایش و آماده چاپ کردم و با حمایت مادی و معنوی مسئولان و خیران مردمی می‌توانیم هر ماه یک جلد از این اثر را به جوانان ارائه کنیم.»

نکته‌های این مجموعه کوتاه، کاربردی و عصاره ترجمه‌ها و تفاسیر مختلف قرآن و مجموعه‌های حدیثی اخلاقی است و برای مسابقات و هدایای معنوی فرهنگی مساجد،‌ مدارس، دانشگاه‌ها، پادگان‌ها، هیئات،‌ ادارات، سازمان‌ها، نهادها،‌ وزارتخانه‌ها، اردوهای فرهنگی و مذهبی و ... مناسب است.

در فهرست مطالب این کتاب می‌توان موضوع فتنه را در سوره‌های مختلف قرآن مشاهده کرد که آیه مورد نظر در هر سوره مورد توجه قرار گرفته است. در آیه 31 سوره مدثر به عنوان مثال آمده است که «حتی برخی اعداد، ‌مسائل دینی و غیبی،‌ اطلاعات و خبرهای آینده می‌تواند عامل فتنه،‌ آزمایش و ریزش کافران باشد و عامل رویش و رشد مومنان حقیقی و افزایش یقین و ایمانشان به حقانیت کتاب آسمانی قرآن و دین مبین اسلام شود و اینکه بیماردلان و کافران بگویند خدا از بیان این مطالب چه منظوری دارد؟! آری خداوند این گونه هر کس را بخواهد هدایت می‌کند و هر کس را بخواهد گمراه می‌کند و لشکریان پروردگارت را جزء هشدار و تذکری برای بشریت نیست.»

در ادامه این مباحث بخش چهل  حدیث فتنه نیز ارائه شده است که احادیثی از ائمه معصومین(ع) آورده شده است. پایان‌بخش کتاب نیز سوالات مسابقه است. نخستین جلد از مجموعه آداب بندگی با نام تلنگرهای در گوشی برای اهالی خاموشی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اختصاص داشت.

این اثر در 112 صفحه، قطع رقعی، به بهای 150 هزار ريال و در شمارگان 5 هزار نسخه منتشر شده است.

captcha