افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط در گالری شَلمان
کد خبر: 3673416
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط در گالری شَلمان

گروه هنر: جمعه اول دی‌ماه نمایشگاه‌ نقاشی‌خط علی آزاد در گالری شَلمان افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه برخی از کارها آثار قرآنی هستند.

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌خط در گالری  شَلمان
 
علی مزارعی، مدیر گالری شَلمان، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره فعالیت اخیر این گالری اظهار کرد: از اول دی‌ماه نمایشگاه نقاشی‌خط در گالری شَلمان برپا می‌شود. در این نمایشگاه قرار است ۱۷ کار روی دیوار رود. خالق تمامی آثار نیز علی آزاد است. در کار‌هایی که به نمایش در خولاهد آمد برخی آثار از کلمات قرآنی یا اسماء خدا بهره برده‌اند.

وی افزود: فرم وسیله‌ای است برای بیان محتوا و وظیفه هنر آشتی دادن این دو بخش به ظاهر متناقض است. از دیدگاهی دیگر فرم محل تلاقی هنرمند و مخاطب است، بدون فرم هیچ اثری خلق نمی‌شود. در واقع چگونه بیان کردن همان فرم می‌شود. در نمایشگاه بریل معنای کلمات را رها کرده و بر فرم تمرکز کنید. نوشتن وظیفه نویسندگان است و خلق کردن فرم تجسمی وظیفه هنرمند.

این هنرمند در انتهای سخنانش تاکید کرد: در این نمایشگاه تعهد بر فرم بوده و به نقل از آدورنو فرم خود محتواست در واقع مهم این نیست که چه چیز نوشته شده است بلکه چگونه نوشتن حایز اهمیت است. این نمایشگاه تا روز چهارشنبه ۶ دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ شب دایر است.
captcha