مقاوم سازی 30 درصد از واحد های مسکونی روستایی آذربایجان غربی
کد خبر: 3673427
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
مدبر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی خبر داد:

مقاوم سازی 30 درصد از واحد های مسکونی روستایی آذربایجان غربی

گروه اجتماعی: مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی از مقاوم سازی حدود 30 درصد از واحد های مسکونی روستایی استان آذربایجان غربی خبر داد.

امیر عباس جعفری مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) گفت: با توجه به اهمیت مقاوم سازی مساکن روستایی در برابر زلزله، تا کنون 30 درصد از این واحد های مسکونی با مدیریت بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شدند امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و ساز ها در مناطق روستایی ، این درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به فرار رسیدن 5 دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله ، برنامه های مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی را تشریح کرد و افزود:اجرای مانور مقابله با زلزله ، برگزاری نمایشگاه عکس ، اجرای برنامه های فرهنگ سازی برای بیمه واحد های مسکونی ، از جمله این برنامه ها است.

جعفری در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه عکس زندگی ادامه دارد که به همت استانداری اذربایجان غربی و با هنرمندی عکاسان مطرح استانی در ارومیه برگزار شد اظهار کرد: این تصاویر در انسان حس نوع دوستی و هم دلی را ایجاد می کند و نیاز است تصاویری از کمک های مردمی به زلزله زدگان نیز در این نمایشگاه دیده می شد.

این مقام مسئول با قدردانی از ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی مردم استان آذربایجان غربی به مردم زلزله زده کرمانشاه گفت: مردم استان آذربایجان غربی یکی از استانهای پیش رو در کمک به زلزله زده کرمانشاه بودند بطوری که بیش از 320 میلیارد ریال کمک غیر نقدی به زلزله زگان کمک کردند .

 

 

captcha